wtorek, 30 czerwca 2015

Moje propozycje na ramazanowe menu: dzień 13


Sałatka z arabskim serem sürk
Salatka z arabskim serem sürk


Wczorajsza cisza na blogu związana była z brakiem dostępu do internetu. Mam nadzieję , że więcej takich przerw nie będzie. Pech to pech. Odcięto mi internet własnie wtedy kiedy zależało mi na opublikowaniu kilku ostatnich przepisów do V Festiwalu kuchni arabskiej. Niestety nie udało się dziś będzie ostatni przepis na sałatkę z arabskim serem sürk. Jest to specjalny ser przygotowywany jedynie w Antakyi. Podobno można go również przygotować w domu niestety jeszcze tego nie robiłam więc podam Wam przepis na sałatkę z gotowego sera.
Będąc w Ankarze trafiłam na sklep z produktami z Antakyi. Nie mogłam przejść obok niego obojętnie, weszłam i oczywiście zrobiłam zakupy. Ser sürk dwie główki, specjalna pasta paprykowa, foremka do ciasteczek z nadzieniem daktylowym lub orzechowym ma’mul zwanych również z turecka kerebiç a wszystko po to by zaprezentować Wam jak najwięcej dań wspólnych dla obu kuchni arabskiej i tureckiej.



Podsumowując akcję zorganizowaną przez Malwinę z bloga Filozofia Smaku mogę stwierdzić że autorka ogromnie zmobilizowała mnie do pracy. Tak jak w zeszłym roku z wielkim dystansem podchodziłam do propozycji wzięcia udziału w festiwalu gdyż nie miałam zbyt wielkiego pojęcia co mogłabym ugotować, tak w tym roku zabrakło mi czasu na ugotowanie wszystkiego tego co sobie zaplanowałam. Przez rok nauczyłam się wiele o obu kuchniach, poznałam je lepiej i zdałam sobie sprawę że jednym z „najsmaczniejszych” regionów Turcji jest właśnie region zamieszkały przez mniejszośc arabską czyli Antakya. Gdybyście trafili w tamte strony koniecznie spróbujcie pyszności tam serwowanych, nie pożałujecie!!!

Menu na dzisiejszy dzień:

Sahur: Sałatka z arabskim serem sürk
Iftar: Manty
           Sałatka pasterska
           Trileçe


Sałatka z arabskim serem sürk
Salatka z arabskim serem sürk


Sałatka z arabskim serem sürk
  • 2 pomidory
  • pół czerwonej papryki
  • pół zielonej papryki
  • pół  cebuli
  • pół pęczka nati pietruszki
  • oliwa z oliwek
  • sok z cytryny
  • ser arabski sürk



Pomidory kroimy w średniej wielkości kawałki, cebulę i papryki w półtalarki, pietruszke drobno siekamy, Wszystkie składniki mieszamy, polewamy oliwą i skrapamy sokiem z cytryny. Całość posypujemy pokruszonym arabskim serem sürk.


V Festiwal Kuchni Arabskiej


Lekkie i szybkie dania na upalne dni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...