poniedziałek, 4 stycznia 2016

Tatarska kobate

Tatarska kobate
Tatarska kobate 

Przepisy na blogu rozpoczęłam od obiecanego wpisu o soku z czarnej marchwi i buraka. Kolejny wpis będzie odrobiną prywaty ponieważ podam przepis na tatarską kobate. Kobate to danie Tatarów krymskich, ja poznałam je po raz pierwszy tu w Turcji. Jest to rodzaj borka, który podajemy najczęściej jako danie obiadowe ze szklaneczka ajranu.
Moja rodzina uwielbia tego typu dania bez względu na rodzaj farszu. Kiedyś zaproszę Was również na borek z farszem z kurtczaka i ryżu a dzisiaj klasyczne kobate.

Tatarska kobate
  • 500g mąki
  • 1,5 szklanki mleka
  • jajko
  • 10g świeżych drożdży
  • 50g masła
  • 500g mięsa mielonego
  • duży ziemniak
  • natka pietruszki
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • sól
  • cukier
  • pieprz
  • ostra papryka pul bibier opcjonalnie
Pół szklanki mleka wlewamy do miseczki, dodajemy drożdże i łyżeczkę cukru. Rozpuszczamy drożdże i zostawiamy na 20 minut by ruszyły. W dużej misce umieszczamy mąkę, jajko, zaczyn drożdżowy, resztę mleka, sól i masło w temperaturze pokojowej. Zagniatamy miękkie ciasto. Zostawiamy je na godzinę by podwoiło objętość. W tym czasie przygotowujemy farsz. Mięso, drobno posiekanaą cebulę, czosnek, natkę pietruszki i pokrojony w drobną kostkę ziemniak mieszamy, doprawiamy solą i czarnym pieprzem, osoby lubiace ostre potrawy moga dodać pul biber.
Ciasto dzielimy na dwie części. jedną rozwałkowujemy na wielkość formy, u mnie forma od piekarnika i układamy na dno formy. Na ciasto układamy farsz i przykrywamy go odpowiednio rozwałkowaną druga częścia ciasta. Boki sklejamy by farsz nie wydostał się na zewnątrz na środku robimy otwór by farsz mógł lekko parować. Pieczemy 45-60 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Podajemy z ajranem.


Tatarska kobate
Tatarska kobate

3 komentarze:

  1. Bardzo to podobne do mojego kulebiaka tylko farsz zupełnie inny i dodatek inny (u mnie obowiązkowo z czerwonym barszczem do picia)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gwoli ścisłości, chodzi o Tatarów krynskich (z Krynek) czy krymskich z Krymu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna uwaga, widzę że mi się literwka wkradłą. Oczywiście chodzi mi o Tatarów krymskich z Krymu nie używamy określenia Tatarzy kryńscy choć w Krynkach są rodziny tatarskie. Pozdrawiam i dziękuję za zwrócenie uwagi.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...