wtorek, 19 stycznia 2016

Gotowane mięso / Et haşlaması

Gotowane mięso / Et haşlaması
Gotowane mięso / Et haşlaması
Dziś mam przepis dla wielbicieli mięsa. Tego typu przepisy na moim blogu pojawiają się rzadko ale zima to bardzo dobra pora na zwiększenie ilości mięsa w diecie. Mój mąż twierdzi, że właśnie o tej porze roku powinniśmy jeść go więcej i prosi o różne typowe tureckie potrawy z mięsem w roli głównej. Dzisiejsza potrawa to gotowane mięso podawane z rosołem, w którym się gotowało.
Ta potrawa na tyle przypomina polskie zupy, że moje dziecko gdy tylko ją spróbowało stwierdziło, że to zupka taka jaką gotuje babcia Ewa w Polsce. 
Jeśli lubicie polskie zupy z wkładką to potrawa idealna dla Was.


Gotowane mięso / Et haşlaması
dla 4 osób
  • 4 kawałki mięsa z kością ( w moim przypadku jagnięce podgardle)
  • 4 cebule
  • 4 ziemniaki
  • 4 marchewki
  • cały por
  • ziele ankielskie
  • liść laurowy
  • sól
  • pieprz
  • sok z cytryny
  • zółtko
  • ostra papryka pul biber
Mięso moczymy w wodzie kilka godzin, wodę zlewamy, myjemy mięso i zalewamy 8 szklankami wody. Gotujemy, gdy zacznie pojawiać się szum, zbieramy go dokładnie do czasu aż się przestanie pojawiać. Następnie dodajemy liść laurowy, kilka ziaren ziela angielskiego i cebule. Przykrywamy pokrywką i gotujemy 1,5 godziny. Ja gotowałam w szybkowarze 45 minut od szczelnego zamknięcia. W tym czasie przygotowujemy warzywa. Ziemniaki, marchew i por obieramy, myjemy i kroimy w duże kawałki. Po godzinie gotowania dodajemy warzywa i gotujemy jeszcze 30 minut od wrzenia. W miseczce mieszamy zółtko i sok z cytryny. Do tej mieszanki dodajemy po łyżce rosołu by ogrzać mieszankę. Po ogrzaniu dodajemy ją do garnka z rosołem, mieszamy, przyprawiamy solą pieprzem i ostra papryką. Gotujemy jeszcze chwilę od momentu wrzenia. Podajemy po lekkim ostudzeniu.

Jeśli zamiast jagnięcinybędziecie gotować wołowinę czas gotowania należy wydłużyć do 3 godzin. 


Gotowane mięso / Et haşlaması
Gotowane mięso / Et haşlaması

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...