czwartek, 10 grudnia 2015

Zimowa zupa krem/ Kış çorbası

Zimowa zupa krem/ Kis corbasi
Zimowa zupa krem/ Kis corbasi
Zupa to podstawa zimowego menu. Musi być gorąca i koniecznie rozgrzewająca. Moja dzisiejsza zupa to krem z dyni, kalafiora i marchewki, wiem że to połaczenie nie wszystkim posmakuje, mojej rodzinie nie smakuje ale ja uwielbiam zupę z dyni, uwielbiam jej słodkawy smak więc ta wersja również mi smakowała.

Jeśli lubicie ostre zupy o lekko słodkawym smaku, ta będzie idealna właśnie dla Was.



Zimowa zupa krem/ Kis corbasi
  • dynia około 500g
  • ziemniak
  • marchew
  • kilka różyczek pieczonego kalafiora (może być świeży, nie upieczony)
  • sól
  • czarny pieprz
  • pół łyżeczki curry
  • szczypta imbiru
  • dla ostrości pul biber
Do garnka wlewamy oliwę z oliwek i lekko karmelizujemy cebulę i marchew, dodajemy ziemniaki i dynię, chwilę smażymy, dodajemy przyprawy, smażymy jeszcze minutę i dolewamy 6 szklanek wody. Dodajemy kalafior i gotujemy pod przykryciem około godziny. Po tym czasie miksujemy podajemy  z grzankami, pestkami dyni lub śmietanką kremówką. Ja podałąm z kleksem jogurtu suzme.


3 komentarze:

  1. Koniecznie muszę spróbować. Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż niestety też nie lubi,a ja uwielbiam!On to by tylko mięso jadł!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda jak sok Kubuś w talerzu, dzieciom powinna smakować!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...