środa, 2 grudnia 2015

Kruche ciasteczka


Kruche ciasteczka
Kruche ciasteczka

Przepyszne kruche ciasteczka w sam raz do kawy. U mnie oczywiście kawa po turecku z tygielka. A Wy jaką kawe preferujecie? Ciasteczka robi się bardzo szybko , niestety muszą leżakować minimum dwie godziny w lodówce. Można ciasto zrobić wieczorem i zostawić na noc w lodówce by upiec je nastepnego dnia. Moje ciasteczka nadziałam musem pigwowym.

Dzisiejsze kruche ciasteczka upiekłam razem z Kasią ona proponuje Wam wejsję wytrawną więc koniecznie do niej zajrzyjcie.

Kruche ciasteczka
  • 175g masła
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek
  • 1/3 szklanki jogurtu
  • 1/3 szklanki cukru
  • łyzeczka proszku do pieczenia
  • wanilia
  • 2,5-3 szklanki mąki
  • dowolny mus owocowy, u mnie mus z pigwy
Wszystkie składniki prócz musu owocowego mieszamy i zagniatamy ciasto, które chłodzimy w lodówce minimum 2 godziny. Nastepnie ciasto dzielimy na części wielkości śliwki, wałkujemy na placek grubości kilku milimetrów i nakładamy na niego mus owocowy, sklejamy brzegi u układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Te czynności wykonujemy do wyczerpania ciasta. 
Ciasteczka pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni. Gdy się lekko zarumienią będą gotowe. Ja moje ciasteczka piekłam około 20 minut.


Kruche ciasteczka
Kruche ciasteczka

4 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...