wtorek, 20 października 2015

Drożdżówki ze śliwkami i chałwą

Drożdżówki ze śliwkami i chałwą
Drożdżówki ze śliwkami i chałwą
Jesień w pełni, słońce, końcówka upałów, wciąż jeszcze krótki rekaw, choć wieczorem koniecznie potrzebny jest ciepły sweter i przepyszne jesienne owoce: śliwki, jabłka, zielone mandarynki, ciemne winogrona, ciemne figi i mnóstwo jesiennych warzyw. Mmmmm jak ja je uwielbiam.
Drożdżówki ze śliwkami i chałwą to moje smaki z dzieciństwa. uwielbiam wszelkiego rodzaju drożdżówki i moje dzieci też. Szczególnie kiedy mogą zabrać je do śniadaniówki czy wziąć w rekę i pobiec na podórek do koleżanek.



Tym razem pozwoliłam sobie nieco zmienić polski przepis jaki znalazłam u Malwiny na blogu Filozofia Smaku. Marcepanu w Turcji nie znalazłam więc zamieniłam go na chałwę i to był bardzo dobry wybór.
Jeśli lubicie drożdżówki i tęsknicie za polskimi smakami koniecznie wypróbujcie ten przepis. Jest wart polecania.

Drożdżówki ze śliwkami i chałwą

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki suchych drożdży lub 20g świeżych
  • 3 łyzki cukru
  • szczypta soli
  • 3 zółtka
  • szklanka ciepłego mleka
  • 60g miękkiego masła
  • śliwki
  • chałwa
Kruszonka
  • pół szklanki mąki
  • trzy łyżki cukru
  • 3 łyzki masła
Niewielką ilość mleka mieszamy z drożdżami i łyzeczką cukru. Odstawiamy na 20 minut by ruszyły. Mąkę przesiewamy dodajemy zółtka, pozostałe mleko, cukier, zaczyn sól i masło. Wyrabiamy dokładnie miękkie ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia. gdy ciasto podwoi objętoścć, wyjmujemy je z miski lekko zagniatamy i dzielimy na 12 części. Formujemy kulki i zostawiamy na 45 do wyrośnięcia układajac je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.Gdy ciasto urośnie przyciskamy je dnem szklanki wysmarowanym olejem. W powstałe zagłębienie układamy kawałeczki chałwy i wypestkowane ćwiaryki śliwek, które posypujemy kruszonką przygotowana z mąki masła i cukru. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20 minut sprawdzajac czy się zarumieniły.






Drożdżówki ze śliwkami i chałwą
Drożdżówki ze śliwkami i chałwą

Drożdżówki ze śliwkami i chałwą
Drożdżówki ze śliwkami i chałwą

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...