piątek, 8 kwietnia 2016

Smażona zielenina z jajkiem / Yumurtalı ot kavurması

Smażona zielenina z jajkiem. Yumurtalı ot kavurması
Smażona zielenina z jajkiem. Yumurtalı ot kavurması

Na mojej stronie FB już pisałam o letnich zmianach na blogu ale jeśli nie używacie FB poinformuję Was również tutaj. Postanowiłam nieco urozmaicić bloga i nadać mu świeżości więc przepisy będę publikowała w poniedziałki, środy i piątki. W weekendy zaś będą opisy Turcji i mego życia tutaj a w soboty na fanpage`u pojawią się relacje "na żywo" z wycieczek pikników i innych spotkań. Mam nadzieję, że nowe wpisy przypadną Wam do gustu i jeszcze lepiej poznacie moją Turcję.

Dziś mam dla Was typowo wiosenny przepis na smażoną zieleninę z jajkiem. Specjalnie napisałam zieleninę gdyż możecie użyć dowolnej a nawet wymieszać kilka rodzajów. Ja wykorzystałam jedynie łodygi buraka liściastego gdyż liście użyłam do borek ale Wy możecie dodać szpinak, por, szczypior, pokrzywę, buraka liścistego, botwinkę, co tylko macie pod ręką.

Smażona zielenina z jajkiem. Yumurtalı ot kavurması
porcja dla jednej osoby

  • 2 szklanki posiekanej dowolnej zieleniny (szpinak, por, szczypior, pokrzywa, burak liściasty, botwinka)
  • mała cebula
  • ząbek czosnku
  • jajko
  • sól
  • pieprz
  • ostra papryka pul biber
  • oliwa z oliwek
Na oliwie smażymy drobno pokrojoną cebulę, gdy się zeszkli dodajemy czosnek, smażymy chwilę i dodajemy zieleninę. Smażymy aż zmięknie, doprawiamy solą i pieprzem na środek wbijamy jajko i przykrywamy pokrywką. Zmniejszamy grzanie i kontynuujemy smażenie aż białko się zetnie, żółtko powinno pozostać płynne. Przed podaniem posypujemy ostrą papryką.



Smażona zielenina z jajkiem. Yumurtalı ot kavurması
Smażona zielenina z jajkiem. Yumurtalı ot kavurması

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...