poniedziałek, 11 marca 2013

Ciasto z orzechami wersja turecka


Fındıklı kek czyli ciasto z orzechami to ulubione ciasto mojej córki. Zrobiłysmy je razem dlatego wyszło pyszne i zniknęło w mgnieniu oka. Kek czyli ciasta w rodzaju keksu czy babki sa w Turcji bardzo popularnym dodatkiem do herbaty. Jeśli Turczynka zaprosi nas na herbatę mozemy byc pewni że poczęstuje nas jednym z wielu rodzai tego ciasta: kakaowym, zebrą, orzechowym, marchewkowym, rodzynkowym, z tahiną, figowym ... 




Ciasto z orzechami 

składniki
3 jajka
2 szklanki mąki
szklanka cukru
łyżeczka kakao
łyżeczka cynamonu
pół łyżeczki imbiru
szklanka orzechów laskowych
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
pół szklanki mleka
pół szklanki oleju


Jajka ubić z cukrem aż będą białe, dodać mleko i olej chwilę miksować dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, kakao i orzechy dokładnie wymieszać (można mieszać mikserem lub łyżką). Przelać do formy wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Grzanie góra-dól bez termoobiegu, forme z ciastem wstawiam na najniższy poziom.



4 komentarze:

  1. Takie ciasto musiało na prawde smakować wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma na to reguły, co kraj to obyczaj, co region to obyczaj. W naszych stronach Turcy herbatę pijają bez dodatków, jak podałam dawno temu herbatę z ciasteczkami, tudzież ciastem typu kek goście byli zaskoczeni czyt. zdziwieni, że oprócz herbaty "ośmieliłam" się podać jeszcze coś słodkiego, więc tę tradycję zapoczątkowałam ja i teraz już nikt się nie dziwi, że jak herbatka tudzież kawka to i ciacho. Po prostu powiedziałam, że w moim rodzimym kraju to standard :).

    Twoja babka kawowa wygląda bardzo apetycznie, ja robię na samych zmielonych orzechach, bez mąki, żeby było zdrowiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. już mi się chce! ja robie z takiego przepisu ciasto marchewkowe :) zamiast 3, daje 4 jajka i jedną bądź dwie starte marchewki, poza tym wszystko bez zmian :) wychodzi pyszne, więc muszę zrobić Twoją wersję! zdecydowanie :))

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...