czwartek, 8 grudnia 2016

Drożdżowe racuchy z jabłkami

Drożdżowe racuchy z jabłakami
Drożdżowe racuchy z jabłakami

U Was już pewnie przygotowania do Świąt w pełni a u mnie na blogu cisza. Trzeba ją przerwać, choćby to miał być przepis nie związany ze świętami. Trzeba rozruszać stare kości i wziąć się do pisania. Wiesz Martyna, te wczorajsze pyszne pierniczki dały mi kopa do działania. Dziś jeszcze na blogu będą racuchy ale już w weekend relacja z rodzinnego pieczenia. Ja i moje dwie pomocnice będziemy szalały w tureckiej kuchni i piekły polskie pierniczki.


A tymczasem przepis na pyszne drożdżowe racuchy z jabłakmi, które znikaja z talerzy tak szybko jak się pojawiają. Świetnie nadają się do śniadaniówki na szkolną przekąskę lub na wieczorny podwieczorek, dzieciaki będą zachwycone.

Drożdżowe rachuchy z jabłakami
  • 2 duże jabłka
  • 200g maki (w zależności od gęstości jogurtu możemy jej potrzebować więcej lub mniej +/- pół szklanki)
  • szklanka rzadkiego jogurtu lub kefiru
  • 20g świeżych lub 2 płaskie łyżeczki suchych drożdży
  • szczypta soli
  • olej do smażenia 
  • cukier puder do posypania racuchów
Do jogurtu (w temperaturze pokojowej) dodajemy drożdże i 3 łyżki mąki, mieszamy i odstawiamy na 20 minut. Gdy drożdże ruszą dodajemy obrane i pokrojone w drobną kostkę jabłka, szczyptę soli, i resztę maki. Mieszamy i pozostawiamy na kolejne 20 minut do wyrośnięcia. Rozgrzewamy olej i zwilżoną łyżką formujemy racuchy kładac je na goracy olej. Smażymy z obu stron na złoty kolor. Zdejmujemy z patelni na papierowy ręcznik by odsączyć nadmiar tłuszczu, Gotowe racuchy układamy na talerzu i posypujemy obficie cukrem pudrem gdyż do ciasta nie dodawalismy cukru. Zamiast posypywać cukrem pudrem, racuchy można osłodzić maczając w melasie na przykład winogronowej czy karobowej tu u nas w Turcji nazywanej pekmezem lub dowolnej słodkiej konfiturze.


Drożdżowe racuchy z jabłakami
Drożdżowe racuchy z jabłakami

Drożdżowe racuchy z jabłakami
Drożdżowe racuchy z jabłakami

3 komentarze:

  1. dzień dobry, marzą mi się yaprak sarma na wigilię :). Pani sprzepisy są dobrze opisane i smaczmne - przejmie proszę o przepis na tą potrawę. pozdrawia serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis na sarme jest juz na blogu, to kultowe danie wiec nie moglo go zabraknac, pozdrawiam
      http://turcjaodkuchni.blogspot.com.tr/2015/06/moje-propozycje-na-ramazanowe-menu_71.html

      Usuń
  2. Super wyglądają :)
    Udanego pieczenia pierniczków życzę. Ja już upiekłam.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...