środa, 14 grudnia 2016

Tydzień produktów regionalnych.

Bułeczki z serem na słodko

Yerli mali haftasi czyli tydzień produktów regionalnych obchodzi się co roku w każdej szkole i przedszkolu w całej Turcji. Chyba od zawsze nawet maluchom wpaja się, że należy przede wszystkim kupować towary krajowe a jeśli takowych nie ma to dopiero wtedy można się skusić na zagraniczne. I wiecie, że to działa! Większość Turków i Turczynek wokół mnie woli kupić to co tureckie, choćby nawet gorszej jakości, choćby droższe ale i tak kupią swoje a nie to co przywiezione z zagranicy. No cóż mam powiedzieć, podziwiam.
Też się tak staram robić będąc w PL ale  ostatnio w markecie nawet zwykła marchewka zamiast rodzimej na półkach leżała zagraniczna (jeśli dobrze pamiętam hiszpańska) odwróciłam się na pięcie i powędrowałam na pobliski bazarek żeby kupić marchewkę przywiezioną z giełdy. Pani ze straganu zapewniała, że polska. 
Rozpisałam się o zakupach w Polsce a miało być o tygodniu towarów krajowych w Turcji. A więc raz w roku organizuje się w szkołach obchody takiego tygodnia, dzieci przygotowują akademię i każda klasa we własnym zakresie niewielki poczęstunek. najczęściej są to typowo tureckie potrawy przygotowane w domu przez mamy. W tym roku starszej córce przygotowałam słodkie bułeczki serowe z TEGO przepisu, co będzie u młodszej tego jeszcze dokładnie nie wiem. nauczycielka obiecała, że nagra całą impreze i rozda nam CD. Jedyne co wiem to to, że dzieci będą miały kostiumy a młodsza będzie mandarynką bo od tygodnia sumiennie powtarzamy wierszyk:

" nazywam się mandarynka
  daję Ci zdrowie
  jestem bardzo sympatyczna
  jedzcie dużo mandarynek na zdrowie"

Tak brzmi wierszyk w moim tłumaczeniu :)
Do jutra
Pa :)


Bułeczki z serem na słodko


1 komentarz:

  1. Bardzo przyjemnie jest poczytać o zwyczajach innych państw,dziękuję za wpisy i czekam na kolejne. Pozdrawiam, Podlasianka mieszkająca na Mazowszu.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...