poniedziałek, 28 maja 2018

Tirit, potrawa z Kastamonu. Ramazanowe menu 8

Tirit, potrawa z Kastamonu
Tirit, potrawa z Kastamonu

Witajcie
Dzisiaj mam dla Was potrawę, do której wykonania przybierałam się bardzo długo. Szybka i bardzo łatwa potrawa rodem z tureckiej wsi. Jedyne co mnie zastanawiało to smak, czy rzeczywiście będzie smaczna. Czy warto poświęcać czas na jej wykonanie? 
A więc powiem tak, jeśli potrawę troszkę podrasujemy jest smaczna i warta przygotowania. Ja przygotowałam ją na początku Ramazanu. Nie miałam zbyt dużo czasu na przygotowanie kolacji po poście, a że zostało mi trochę ramazanowego pide postanowiłam je wykorzystać właśnie w ten sposób. 

Wersja oryginalna to czerstwe pide czy jakikolwiek chleb, usmażone mięso mielone i sos jogurtowy. Ja przygotowałąm tę potrawę odrobinę inaczej ponieważ brakowało mi w niej bogactwa smaków, które znam z innych dań kuchni tureckiej.


Tirit, potrawa z kastamonu
  • pide ramazanowe lub dowolny rodzaj chleba
  • masło
  • 300g mięsa mielonego
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • mała zielona lub czerwona papryka
  • łyżeczka pasty pomidorowej lub koncentratu pomidorowego lub duży pomidor
  • garść orzechów włoskich
  • oregano
  • kumin
  • czarny pieprz
  • natka pietruszki
  • szklanka jogurtu typu grecki
  • ząbek czosnku 
  • sól
  • ostra papryka pul biber
Pide lub dowolny rodzaj chleba kroimy w drobną kostkę i smażymy na maśle by pieczywo było chrupkie. W tym samym czasie mięso mielone smażymy na łyżeczce masła, dodajemy cebulę i paprykę posiekane w drobniutka kostkę, smażymy. Jeśli dodajemy koncentrat pomidorowe lub pastę pomidoroweą najpierw lekko rozprowadzamy ją z łyżką wrzątku. Jeśli zdecydujemy się na świeży pomidor należy go zetrzeć na tarce. Starty pomidor lub pastę czy koncentrat dodajemy do potrawy. Gotujemy koło 20 minut. Jeśli sos wyparuje należy dodać odrobinę wrzątku. Przyprawiamy do smaku solą, pieprzem, kuminem i oregano, Mieszamy i dodajemy rozdrobnione orzechy włoskie. mieszamy, zdejmujemy z ognia. Na talerz wykładamy grzanki z pide, polewamy je sosem z mięsa mielonego a mięso polewamy sosem jogurtowym. By wykonać sos jogurtowy mieszamy jogurt ze zmiażdżonym czosnkiem i odrobiną soli. 


Ramazanowe menu 8
Sahur:

Iftar:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...