wtorek, 9 lutego 2016

Pizza jak z pizzeri z tureckimi dodatkami


Pizza jak z pizzeri z tureckimi dodatkami
Pizza jak z pizzeri z tureckimi dodatkami
Dzisiaj zaszalałam i dodaje drugi post w jednym dniu. A wszystko dlatego, że dzisiaj mamy nie tylko dzień nalesnika ale także dzień pizzy. Jaką pizze wolicie? Domową czy tę z pizzeri? A co powiecie na domową pizzę jak z pizzeri? Brzmi świetnie i uwierzcie mi , że tak również smakuje.  Chrupkie, pyszne i cienkie ciasto, ulubione dodatki, hmmm pycha, czego chcieć więcej.


Przepis na tę pizzę znalazłam u Magdy z bloga Skuteczni.tv,  TU możecie obejrzeć filmik z oryginalnym przepisem. U mnie jak zwykle zmieniony przepis bo na filmiku się jedynie wzorowałam.

Dzień Pizzy wraz ze mną obchodziły również Kasia, Gin i Marta sprawdźcie jakie pizze one zrobiły.


Pizza jak z pizzeri z tureckimi dodatkami
4 pizze wielkości dużego talerza 
  • 2 szklanki mąki
  • szklanka wody + 1/3 do rozrobienia drożdży
  • 10g świeżych lub łyżeczka suchych drożdży
  • 2 łyżki oliwy
  • płaska łyżeczka soli
  • łyżeczka cukru
  • dowolny sos pomidorowy lub pasta pomidorowa wymieszana z niewielką ilością wody i ząbkiem zmiażdżonego czosnku
  • 3 rodzaje sera u mnie zwykły żółty (kaşar peyniri), feta (klasik beyaz peynir) ı dowolny dojrzewający ser (teneke tulum peyniri)
  • sezam
  • czarnuszka
  • posiekana natka pietruszki




Mąkę przesiewamy, dodajemy sól i oliwę. W oddzielnym naczyniu mieszamy drożdże z 1/3 szklanki wody, cukrem i drożdżami. Czekamy aż drożdże ruszą. Dodajemy zaczyn do mąki, dolewamy szklankę ciepłej wody i zagniatamy dość miękkie ciasto. Odstawiamy je do wyrosnięcia. 

Gdy ciasto podwoi objętość najpierw włączamy piekarnik na maksymalne grzanie i wstawiamy do środka blachę na której będziemy piec pizzę. Moje pizze są małe więc piekłam je na żeliwnej patelni.  Ciasto dzielimy na 4 części, by nie kleiło się do rak najlepiej jest posmarować ręce olejem lub oliwą. Ze względu na to iż moja pizza to raczej tureckie smaki, mego ciasta nie da się podrzucać jak tego na włoska pizzę moje ciasto przypomina to na pide jest dość luźne i łatwo daje się rozciagać. Ciasto przekładamy na papier do pieczenia i naciskając rękoma formujemy cienki placek. Następnie smarujemy go sosem pomidorowym, posypujemy startym żółtym serem i na nim układamy pokrojone w małe kawałki pozostałe sery. Serów może być więcej nie tylko trzy rodzaje. Tak przygotowaną pizzę wkładamy do piekarnika na rozgrzaną blachę i pieczemy około 5-8 minut.
Po wyjęciu z piekarnika przekładamy pizzę na kratkę lekko studzimy i podajemy posypaną drobno posiekaną natką pietruszki.



Pizza jak z pizzeri z tureckimi dodatkami
Pizza jak z pizzeri z tureckimi dodatkami

2 komentarze:

  1. Wygląda ciekawie, szczególnie dodatek sezamu i czarnuszki ;) Jednak takie połączenie serów jest dla mnie za ciężkie, wypróbuję z jakąś wędliną lub mięskiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...