piątek, 20 maja 2016

Papryka faszerowana serem / Peynirli biber dolmasi

Papryka faszerowana serem / Peynirli biber dolmasi
Papryka faszerowana serem / Peynirli biber dolmasi

Ciekawi jesteście co u mnie? Dlaczego robie tak długie przerwy w pisaniu? A no przygotowuję się do wakacji. Już niedługo, bo za kilka dni lecę z dziećmi do Polski. W tym roku jednak wakacje będą długie i pracowite. Zarówno ja jak i mąż mamy realizować nasze projekty naukowe. Oboje musimy przeprowadzić badania terenowe, on w Turcji ja w Polsce na Litwie i Białorusi. On bada zwyczaje Czerkiesów mieszkających w Turcji a ja Tatarów mieszkajacych na Litwie, Białorusi i w Polsce. Będę uczestniczyła w przróżnych uroczystościach, organizowanych imprezach, spotkaniach, wszystkim na co uda mi się dotrzeć lub wprosić :) Postaram się też uchylić rąbka tajemnicy i zapoznać Was z tymi jednak bądź co bądź orientalnymi zwyczajami. 
Walizki wciąż jeszcze pakuję, jak zwykle w ostatnim momencie wcisnę do nich jeszcze jakiś turecki smakołyk, którym w Polsce poczęstuję rodzinę i znajomych. W nastepnych wpisach na blogu podam listę artykułów, które ja wożę do Polski.

A dzisiaj mam dla Was przepyszną potrawę.

Jak bardzo zróżnicowana jest kuchnia turecka? Zróbcie eksperyment. Pokażcie zdjęcia mojej faszerowanej papryki swoim znajomym Turkom/Turczynkom i zapytajcie czy to potrawa ich kuchni. Jedynie mieszkańcy regionu egejskiego znajacy kuchnię kreteńską powiedzą: tak, znam, to peynirli biber dolmasi. Potrawa ta znana jest również w kuchni greckiej. Podaje się ja jako zimną przystawkę. W naszym przypadku taka papryka jest świetnym rozwiązaniem na letni obiad. 
Przepis jest bardzo łatwy i szybki w wykonaniu, wypróbujcie go koniecznie.

Paprykę przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Malwiną z bloga Filozofia smaku.


Papryka faszerowana serem / Peynirli biber dolmasi
  • 12 małych czerwonych papryk 
  • 150g sera białego tłustego (może być feta), ja użyłam tulum lor (kasar lor)
  • zabek czosnku
  • pół łyżeczki oregano ( w Turcji użyłam kekik firmy Bagdat Baharat)
  • pół łyżeczki czarnuszki
  • ostra papryka pul biber
  • pół pęczka natki pietruszki
  • sól (jeśli ser nie jest słony)
  • oliwa z oliwek
Paprykę myjemy odcinamy ogonek i wyjmujemy pestki. Ser rozgniatamy widelcem, dodajemy przyprawy, i natkę pietruszki, dokładnie mieszamy. Faszerujemy paprykę i pieczeny przez 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Podajemy ostudzone polane oliwą z oliwek.



Papryka faszerowana serem / Peynirli biber dolmasi
Papryka faszerowana serem / Peynirli biber dolmasi

4 komentarze:

  1. Aż z czystej ciekawości zapytam, jesteście z mężem etnografami, etnologami, socjologami, historykami czy językoznawcami?
    Pozdrawiam,
    E.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem arabstka i etnologiem a maz historykiem.

      Usuń
  2. Bardzo mi sie podoba!
    Musze wyprobowac przy najblizeszj okazji...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ser z dodatkiem pietruszki, to coś dla mnie! Znałam wersję tylko z serkiem białym bez dodatków

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...