niedziela, 28 stycznia 2018

Glutensiz pırasalı börek / Bezglutenowy borek z porem

Glutensiz pırasalı börek / Bezglutenowy borek z porem
Glutensiz pırasalı börek / Bezglutenowy borek z porem 

Z pewnością pomyśleliście, że zwariowałam i znowu będę Wam zawracała głowę jakimiś przepisami na zdrowe potrawy według Canan Karatay. I tu się mylicie. Ten borek czy chlebek kukurydziany jak go nazywają w regionie Morza Czarnego, jest bardzo popularny i lubiany w Turcji. Opowiadała mi o nim koleżanka więc postanowiłam go zrobić. Przepis przypadkiem znalazłam na instagramie u Turczynki, która gotuje potrawy bezglutenowe. Najczęściej są to typowe tureckie potrawy lekko zmienione lub udoskonalone. Tak samo jest z przepisem na borek. W oryginale to po prostu chleb kukurydziany z porem ale w przepisie podanym przez Turczynkę są również suszone pomidory i dwa rodzaje sera. Oryginalny przepis znajdziecie TUTAJ, polecam również inne jej przepisy. 

Ten borek świetnie sprawdza się zarówno na śniadanie jak i jako przekąska do herbaty czy drugie śniadanie do szkoły. Koniecznie wypróbujcie przepis jest bardzo łatwy.


Glutensiz pırasalı börek / Bezglutenowy borek z porem 

  • długi por lub 2 krótkie
  • 2 jajka
  • pół szklanki jogurtu lub kefiru
  • szklanka mąki kukurydzianej lub innej dowolnej bezglutenowej. W oryginale jest kukurydziana ja również takiej użyłam
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek
  • pół szklanki twarogu
  • 100g startego żółtego sera
  • łyżeczka pasty paprykowej
  • 3 suszone pomidory
  • czarny pieprz
  • oregano
  • pół łyżeczki sody 
  • łyżeczka soku z cytryny
  • sól
Por kroimy w cienkie talarki, dodajemy sok z cytryny, sól, pieprz, oregano, i paste paprykową, dokładnie mieszamy. Dodajemy pozostałe składniki, dokładnie mieszamy łyżką. Masę przekładamy do formy wysmarowanej masłem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy około 30 minut do suchego patyczka.



Glutensiz pırasalı börek / Bezglutenowy borek z porem
Glutensiz pırasalı börek / Bezglutenowy borek z porem 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...