poniedziałek, 14 lipca 2014

Jagodzianki

Dziś będą polskie smaki, które po prostu uwielbiam od dzieciństwa. Jagodzianki mogę jeść ciągle, to najlepsze drożdżówki na świecie.
Przepis pochodzi z zaprzyjaźnionego bloga Filozofia Smaku.

Podobno jagody można kupić na bazarze w Stambule, koleżanka kupiła (szcęściara). Ja dostałam cynk że jagody są gdzieś w okolicach Çeşme. Podobno zbirane są w lasach i sprzedaje się je na wiejskich bazarach. Nie sprawdziłam ale być może w przyszłym tygodniu się tam wybiorę i sama sprawdzę.
Dzisiejsze jagodzianki robiłam będąc jeszcze w Polsce z pysznych polskich jagód. Polecam!!!



Jagodzianki

500g mąki pszennej
18g świeżych drożdży
230ml ciepłego mleka
szczypta soli
50g cukru
1 jajko 
60g miękkiego masła
około 500g jagód
cukier puder
odrobina wody

Drożdże rozpuszczamy w 3 łyżkach ciepłego mleka, dosypujemy łyżkę cukru, dokładnie mieszamy i odstawiamy czekając aż drożdże ruszą. Mąkę mieszamy z cukrem i solą a pozostałe mleko z jajkiem, jajko i mleko wlewamy do mąki, dodajemy drożdże i zaczynamy zagniatać ciasto, dodajemy miękkie masło i dokładnie wyrabiamy. Zostawiamy na co najmniej godzinę do wyrośnięcia. Gdy ciasto urośnie dzielimy je na 10 części i każdą wałkujemy na placek grubości 0,5 cm nakładamy kilka łyżek jagód i sklejamy zbierając brzegi. Formujemy jagodziankę i układamy na blasze spojeniem do dołu. Jagodzianki odstawiamy do wyrośnięcia na około 40 - 60 minut. Pieczemy około 10-15 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku. Upieczone jagodzianki studzimy na kratce. Pół szklanki cukru pudru mieszamy z odrobiną wody by powstał gładki lukier. Lukrujemy każdą jagodziankę. Jeśli lubicie słodkie jagody to po włożeniu ich na ciasto posypcie cukrem, ja tego nie robiłam ponieważ lubię ich naturalny smak. Wolałam polukrować bułeczki.




4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. 230ml. Widzę że zapomniałam napisać już poprawiam ten błąd.

      Usuń
    2. Dziękuję, już wypróbowane i udane, choć nie tak kształtne, jak na zdjęciu. :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...