środa, 8 maja 2013

Konfitura z dzikich fig


Kiedy pierwszy raz ją spróbowałam stwierdziłam, że nie ma nic wspólnego z figami, dopiero później dowiedziałam sie, że robi się ją z niedojrzałych dzikich fig. Ma zupełnie inny smak i zapach niż figi, które znamy ale jest pyszna. 
Niestety w tym roku spóźniłam się z zakupem fig na konfiturę i zostały już jedynie duże sztuki. Na kilogram powinno się zmieścić około 80-100 sztuk malutkich fig u mnie w kilogramie było zaledwie 35 więc wyobraźcie sobie jak duża jest różnica w wielkości. Smak również się nieco różni ale i tak nam smakuje. Jeśli w przyszłym roku chcielibyście zrobić taką konfiturę zaglądajcie na bazar już w kwietniu, maj to zbyt późno.


Tak wyglądają dzikie figi na surowo



Konfitura z dzikich fig

1kg dzikich fig
1kg cukru
kilka goździków
2 szklanki wody
sok z cytryny

Figi obieramy i robimy kilka małych nacięć. Wrzucamy do wrzątku i gotujemy kilka minut następnie zlewamy wodę płuczemy figi w zimniej wodzie i ściskajac je wypuszczamy wodę, która się w środku zebrała. W ten sposób pozbywamy sie goryczy niedojrzałych fig. Proces ten powtarzamy 3-4 razy. Następnie gotujemy 2 szklanki wody z kilogramem cukru i gdy zacznie wrzeć wrzucamy figi i goździki. Gotujemy około 40 minut nastepnie dodajemy sok z cytryny i gotujemy jeszcze 10-15 minut. Przekładamy do słoików zakręcamy i odwracamy do góry dnem.




Yabani incir reçeli

1kg incir
1kg şeker
karanfil
limon suyu

İncirleri soyun ve küçük kesikleri yapın. Kaynar suya atın ve birkaç dakika kaynatın. Süzün ve sıkın. Bu işlem 3-4 kez tekrarlayın. tencerede 2 bardak su şeker ve karanfil kaynatın. İncirleri ekleyin ve 40 dakika kaynatın. Sonra limon suyu ekleyin ve 10-15 dakika daha kaynatın.


6 komentarzy:

  1. Bardzo jestem ciekawa jak smakuje taka konfitura, bardzo... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tylko gdzie takie świeże figi kupić???? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też jestem ciekawa smaku. Wyglądają cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy przepis. Takie figi w Polsce raczej nie do kupienia... Ja nawet ze zwykłymi mam problem (chyba, że suszone), a uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, zgadza się w Polsce tych fig nie ma. Nawet w Turcji jedynie w nadmorskich ciepłych regionach można je dostać. Jednak smak tej konfitury możecie poznać kupując ją w tureckich sklepach lub w sklepach z orientalną żywnością. Wiele tureckich firm ją produkuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie figi rosną w.ogrodku. Czasami dojrzewają. Dużo jest zielonych. Muszę spróbować zrobić konfitury.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...