środa, 1 października 2014

Maślane rogaliki od Margarytki

Wszyscy wiecie,że prócz tureckich potraw wstawiam na bloga przepisy kuchni polskiej. Sprawdzone przepisy, które zagościły u nas w domu na dobre bo polubiła je cała rodzina. Z kuchnia polska mamy o tyle trudno, że mój mąż i dzieci nie są jej fanami więc często jest tak że ja coś przygotuję i sama to zjadam. W tym przypadku było inaczej wszyscy z apetytem zjedli i prosili o dokładkę. 
Dlaczego napisałam że są to rogaliki od Margarytki? A no dlatego, że znalazłam je na blogu u Asi ( Margarytki) na blogu, który jest moją internetową książką kucharską, sięgam do niej często po sprawdzone przepisy właśnie kuchni polskiej. Rogaliki znalazły sie również w śniadaniówce mojej córki. Polecam je wszystkim miłosnikom drożdżowych wypieków. Oryginalny przepis znajdziecie tu.
Obejrzyjcie koniecznie filmik do którego link jest na stronie Margarytki. Ja próbowałam tak rolować rogaliki ale mi nie wyszło w końcu praktyka czyni mistrza a ja je robiłam pierwszy raz.




Maślane rogaliki od Margarytki

500g mąki pszennej
łyżeczka suszonych drożdży lub 25g świeżych
50g roztopionego masła
190g ciepłego mleka
łyżka jogurtu naturalnego
jajko
3 łyzki cukru
szczypta soli

Na poczatek robimy zaczyn. Do miseczki wsypujemy lub jesli używamy swieżych to kruszymy drożdże. Dolewamy kilka łyżek mleka, jogurt łyżeczkę cukru i łyżkę mąki. Mieszamy i odstawiamy na 15 minut. Resztę mąki mieszamy z solą i pozostałym cukrem, dodajemy jajko, masło i zaczyn, mieszamy i zagniatamy ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia. Gdy ciasto podwoi objętość dzielimy je na 9 części każdą należy rozwałkować na długi pasek i zwijać jak rogalik. Margarytka poleca filmik na którym zostało pokazane jak należy zwijać rogalik. Ja również go polecam.
Uformowane rogaliki układamy na blasze i zostawiamy do wyrosnięcia. Po 30-40 minutach smarujemy rogaliki mlekiem posypujemy sezamem i pieczemy 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.



3 komentarze:

  1. Rogaliki wyglądają przeuroczo, szczególnie w tym koszyczku w kształcie serduszka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze wiedzieć, że przez całe życie źle zawijałam rogaliki : ) Dziękuję za przepis i pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  3. no tak,,a myślałam,że wiem jak rogale robić :) Twoje wyszły idealne

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...