środa, 26 lutego 2014

Rogalliki mojej mamy

Dzisiaj mam przepis dla tureckiej części Czytelników. Polski przepis mojej mamy na przepyszne rogaliki. Ja ostatnio robiłam je dzieciom na bal z okazji rozpoczęcia ferii zimowych. Rogaliki zniknęły w mgnieniu oka a koleżanki Turczynki prosiły o przepis więc postanowiłam go podać i tu. Polecam je wszystkim wielbicielom małych słodkich przekąsek.
Oryginalny przepis pochodzi z notatnika mojej mamy a przypomniałam go sobie z wpisu na blogu mojej siostry o tu





Rogaliki mojej mamy

0,5kg mąki
kostka margaryny
80g drożdży
0,5 szklanki śmietany (u mnie jogurt süzme ponieważ w Turcji nie ma śmietany)
szczypta soli
tabliczka gorzkiej czekolady
łyżka śmietany kremówki (opcjonalnie)
dowolna marmolada do środka ja dałam morelową

Mąkę, posiekaną margarynę, drobno pokruszone drożdże, sól i śmietanę (jogurt) dokładnie mieszamy, zagniatamy ciasto i wkładamy je do miski z wodą. Ciasto ma być przykryte wodą. Gdy wypłynie dzielimy je na części i każdą z nich wałkujemy na okrągły placek o grubości około 0,5cm.  Dzielimy go na 8 części na każdą nakładamy pół łyżeczki marmolady i zwijamy zaczynając od szerszej w kierunku węższej strony. Układamu rogaliki na blasze i pieczemy 20 - 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Gdy rogaliki się lekko zarumienią są gotowe.
Do rondelka wlewamy kremówkę i połamaną na części czekoladę. Mieszamy. Gdy czekolada się roztopi zanurzamy w niej lekko rogaliki. 



Annemin kurabiyeleri 

0,5 kg un
margarin
80g yaş maya
0,5 su bardağı süzme yoğurdu
bir çimdik tuz
bitter çikolata
1 çorba kaşığı krema
istediğiniz marmelat

Un, ufalanmış yaş maya ve margarin, tuz, yoğurt ile beraber iyice karıştırın ve hamuru yoğurun. Hamuru derin kaba koyup su doldurun. Hamur yüzeye çıkınca hazırdır. Parçalara bölün ve her parça merdane yardımıyla açın. 8 parçaya bölün ve her parçaya yarım kaşık marmelat koyun, genişten dar tarafa şekil verin. tepsiye dizin ve 180 dereceye ısıtılmış fırında hafif kızarana kadar 20-30 dakika pişirin. Çikolata ve krema kaba koyun eritin ve kurabiyeleri batırıp çıkartın.

2 komentarze:

  1. wyglądają pysznie, jeszcze ta czekolada..mniam:D

    OdpowiedzUsuń
  2. zawsze, zamiast śmietany, daję jogurt ...wyglądają przepysznie :)))

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...