czwartek, 5 września 2013

Turecki sklep ze słodyczami

Zapraszam Was dziś do sklepu z tureckimi słodyczami.
Zdjęcia robiłam w Sivasie w sklepie Akgün Şekerci. Można tam kupić lokum w Polsce znany pod nazwą turkish delight lub rachatłukum. Są również różnego rodzaju pestil czyli suszony sok z wonogron, morwy lub moreli z dodatkiem orzechów. Są też orzechy, daktyle, tureckie landrynki zwane akide şekeri. Jednak najważniejszym i najciekawszym asortymentem tego sklepu jest şeker i wcale ne chodzi o cukier a o małe ozdobne czekoladki lub cukierki, które na pamiątkę rozdaje się podczas ślubu lub z okazji narodzin dziecka czy zaręczyn.

Zapraszam na krótki spacer po pysznym asortymencie sklepu:




















 






11 komentarzy:

  1. Oj na ostatnim zdjęciu jest mój przysmak, który jadłam po raz pierwszy w Kapadocji ;) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ceny cukierków w tych wielkich słojach są za kg czy 100g?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za kilogram oczywiście.

      Usuń
    2. aaaa to dlaczego ja ich jeszcze nie próbowałam? :)

      Usuń
    3. Nie widzialam takich w Izmirze ale mozemy poszukac na Kemeraltı.

      Usuń
  3. Pychota! Jak ja Ci zazdroszczę tych sklepów!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis :) Czy mogłabyś pokazać także sklep z serami? :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie. Postaram sie taki zaprezentowac juz niedlugo. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Zabrakło mi moich ulubionych słodyczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. FENOMENALNE.....
    Turcja to wspaniały kraj z miłymi ludźmi i cudownym klimatem ( o kuchni nie wspominając :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...