niedziela, 30 sierpnia 2015

Vegimacun - wegetariańska wersja lahmacuna

Vegimacun
Vegimacun

Z pewnością wszyscy wiedzą co to jest lahmacun. Jeśli są wśród Was osoby, które lahmacuna nie znaja i nie jadły spieszę z wyjaśnieniem, że to placek z ciasta a na nim pasta z mięsa mielonego i warzyw. Przepis na oryginalny lahmacun jest TU. Vegimacun to nowa potrawa w kuchni tureckiej i wymyślona na potrzeby rynku.
Jeszcze do niedawna gdyby ktoś mi powiedział, że jadł wegetarianską wersję lahmacuna to bym się delikatnie to ujmując zdziwiła. Przecież lahmacun musi zawierać mięso, sama nazwa na to wskazuje. Lahm znaczy mięso. Okazuje się jednak że w 2013 roku pewien właściciel sieci restauracji specjalizujacych się w różnych rodzajach pide wymyślił vegimacun czyli lahmacun bez mięsa. Ja również chciałam spróbować tej nowej wersji i stwierdzam, że smakuje wyśmienicie jak dla mnie lepiej od oryginału :)

Wypróbujcie przepis, nie pożałujecie. Taki warzywny vegimacun z natka pietruszki skropiony sokiem z cytryny jest wyśmienity. Córka, jedząc go stwierdziła, że smakuje lepiej niż ten w restauracji :)

Mój mąż jedząc tę moja wersję potrawy stwierdził, że przypomina mu smak z dzieciństwa. Smak lahmacuna sprzedawanego na dworcu, który był bardzo tani ze względu na brak mięsa dokładnie tak jak ten mój :)

Vegimacun przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Malwiną, Mirabelką, Zuzią, Sianko, Shinju i Martynosią koniecznie zajrzyjcie do ich wersji lahmacuna.



Vegimacun - wegetariańska wersja lahmacuna
  • 500g mąki
  • szklanka wody
  • 0,5 szklanki mleka
  • łyżeczka suchych drożdży lub 10g świeżych
  • łyżeczka soli 
  • łyżeczka cukru
  • oliwa z oliwek
  • 2 cukinie
  • duży pomidor
  • czerwona mięsista papryka
  • natka pietruszki
  • cebula (ja nie dodałam)
  • ząbek czosnku
  • cytryna
  • łyżeczka pasty pomidorowej
  • słodka papryka w proszku
  • kumin
Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku z dodatkiem łyżeczki cukru. Następnie mąkę, zaczyn z drożdży, wodę, sól i łyżkę oliwy dokładnie mieszamy i wyrabiamy ciasto. Ciasto najlepiej zagnieść wieczorem i na noc zostawić w lodówce. Wyjąć je godzinę przed przygotowaniem potrawy by się ogrzało do temperatury pokojowej.
By przygotować farsz wystarczy  dokładnie zmiksować warzywa: pomidor, (bez skóry) paprykę, cebulę, cukinię, czosnek i natkę pietruszki. Do mieszanki dodajemy 2łyżki oliwy, paste pomidorową i przyprawy. Dokładnie mieszamy. 
Ciasto wyrabiamy a jeśli jest twarde stopniowo dodajemy kilka łyżek wody, ponownie wyrabiajac. Dzielimy na części wielkości mandarynki. Jeśli przy wyrabianiu cisto klei się do rąk, należy ręce posmarować olejem. Po podzieleniu na części ciasto wałkujemy posypujac dokładnie maką lub rozciągamy rękoma na cienki placek. Placek smarujemy farszem i układamy na blaszkę. Pieczemy 7 minut w piekarniku nagrzanym do 250 stopni. Podajemy gorące. Przed zjedzeniem należy je skropić sokiem z cytryny i posypać natką pietruszki.

  
Vegimacun
Vegimacun




Warzywa psiankowate 2015

4 komentarze:

  1. Potrafisz każdy przepis opisać tak ze nawet ja umiejąca przypalić wodę ugotuje. Dziękuję. Zaglądam na blog żeby poczuć słońce i ciepło twoich słów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że nie udało mi się dodać więcej przepisów do Twojej akcji, za rok obiecuję poprawę ;) Vegimacun na pewno znajdzie się na mojej liście ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne. Dzieki. nigdy nie bylam pewna czy miesko mi sie dobrze upieklo, teraz nie będę miała tego problemu ; )

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...