piątek, 27 września 2013

Placki na sodzie z przepisu mojej mamy

Uwielbiamy je rodzinnie :) polska i turecka rodzina. W weekendy moje córki proszą o placki babci Ewy na sniadanie lub kolację. Uwielbiają wersję z owocami, miodem i dżemem. Przepis banalnie prosty i znany chyba wszystkim polskim Czytelnikom więc postanowiłam się nim podzielić również z turecko języcznymi Gośćmi bloga.




Placki na sodzie z przepisu mojej mamy

2 jajka
szklanka kefiru lub rzadkiego jogurtu
łyżeczka sody
kilka kropel octu winnego
sól
mąka (tyle by ciasto miało konsystencję jak na racuchy)

Jajka mieszamy z kefirem lub jogurtem dodajemy sól i sodę, którą najpierw polewamy lekko octem winnym by się zaczęła pienić. Na koniec stopniowo dodajemy mąkę. Dokładnie mieszamy i smażymy na rozgrzanym oleju. Podajemy z dżemem, miodem lub cukrem pudrem.





Hamur kızartması

Polonya'nın en meşhur hamur kızartmalarından biridir. Çocuklar onu çok sever, meyveli versiyonları da vardır. Bu hamuru bal, reçel ya da pudra şekeriyle yeniyor. Deneyin, çok güzeldir.

2 yumurta
1 su bardağı cıvık yoğurt ya da kefir
1 tatlı kaşığı karbonat
biraz sirke
tuz
un

Yumurta yoğurtla karıştıralım, karbonat üzerine birazcık sirke ekleyelim köpürsün diye ve karışıma ekleyelim. Biraz tuz ve un ekleyerek karıştıralım. Hamurun kıvamı katı yoğurt kıvamında olması gerek. Hamuru tek tek kaşıkla alıp sıvı yağda kızartalım. Bal, pudra şekeri ya da reçelle servis edebilirsiniz.



12 komentarzy:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama robiła takie na zsiadłym mleku :) Jadłam z dżemem... Pycha ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. sodowe w jabłkiem - pyszność :)...

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zawsze jadłam na mleku no i tylko z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam placki na sodzie, chociaż u mnie w domu robiło się je troszkę inaczej - smak dzieciństwa powraca:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musze je koniecznie zrobić moim chłopakom i małej dziewczynce:) .... na pewno wszystkim posmakują:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy się u mnie takich nie robiło i nigdy nie jadłam, a przepisu nie znałam zupełnie. Nauczyłaś mnie czegoś (:

    OdpowiedzUsuń
  8. Z nieba mi spadłaś z tym przepisem, bo akurat mi się pieczywo skończyło a "okład" na kanapki miałam. Myślę sobie: przed wyjazdem na święta kupować nowego chleba nie będę, bo sama nie zjem, a akurat kefir, jajka i mąkę miałam :)
    Pyszne placki były :]
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja babcia robiła podobne tylko były pieczone na kuchni kaflowej...jestem bardzo ciekawa czy smakują podobnie...wspaniały blog , jestem pod wielkim wrażeniem :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczone na blasze pieca kaflowego mają niepowtarzalny smak i zapach świeżo upieczonego chleba.Jedliśmy je z zimnym mlekiem pycha.

      Usuń
  10. Hej, ja slodze je nieco i wcieram na grubej tarce 2 jablka.


    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję, dzisiaj takie wyczarowałam na śniadanie. Jedliśmy z cukrem i śmietaną 😉 Pycha!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...