środa, 15 maja 2013

Przepyszne ciasteczka maślane - un kurabiyesi

Turcy uwielbiają kruche ciasteczka. Ich rodzai jest mnóstwo. Najlepsze są ze szklaneczką czaju. Te, które za chwilę Wam zaprezentuję po prostu rozpływają się w ustach. Spróbujcie sami.
Przepis dostałam od osoby będącej członkiem facebookowej tureckiej grupy kulinarnej a oryginalny przepis jest tu.




Un kurabiyesi

2 szklanki mąki
pół kostki masła
50g cukru pudru pudru
50 ml oleju (ja dodałam olej z orzechów laskowych)
cukier puder do posypania

Wszystkie składniki: mąkę, masło, cukier puder, olej, mieszamy i zagniatamy. Z ciasta ribimy wałeczek który lekko uciskamy widelcem robiąc wzory. Kroimy na kawałki i pieczemy około 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Ważne jest by się za bardzo nie zarumieniły. Upiczone cıasteczka posypujemy cukrem pudrem.





Un kurabiyesi

Orijinal tarifi buradadır. Tarifi facebook'taki yemek grubunun arkadaşlarından biri tavsiye etti. Şimdi ben sizlere tavsiye ediyorum deneyin harikadırlar.

2 bardak un
125g tereyağ
yarım çay bardağı sıvı yağ
yarım çay bardağı pudra şekeri

Malzemelerden hamuru yapıyoruz. Kurabiyelere şekil verip 180 dereceye ısıtılmış fırında hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz. Üstüne bolca pudra şekeri serpiyoruz.




24 komentarze:

  1. Ellerine sağlık canım. Nefis olmuşşşş...Sevgilerimle,

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadnego proszku do pieczenia czy czegoś? To takie nierosnące ciasteczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kruche,nierosnace, rozplywajace sie w ustach ciasteczka. Turecki klasyk.

      Usuń
  3. bardzo ciekawy pomysł, wykorzystam w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię! gdzie ja byłam że tu nie zajrzałam?! jestem w Turcji i jej kuchni zakochana, na pewno skorzystam z przepisów:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wyglądają! Uwielbiam tureckie słodycze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności. Super blog. Obserwuję i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie weszłam na bloga żeby znaleźć przepis na tego typu turecki słodki klasyk a tu proszę... jakbyś czytała mi w myślach :P Zaraz zabieram się za pieczenie. Pozdrawiam z Alanyi.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Co oznacza po turecku słowo " bardak " ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upiekłam! to jest właśnie ciasto kruche, które szukałam przez całe życie. Bez jajek, tłuszcz łamany masło/ olej i jest możliwość zmiany smaku w zależności od dodatków. Dzisiaj dodałam orzechy włoskie mielone z cukrem pudrem i zamiast mąki pszennej bazą była mąka żytnia.

      Usuń
  10. Wlasnie je zrobilam :) Podwojna porcaj ciasta podzielona na cztery czesci i jedna z makiem, druga z kokosem, trzecia z anyzem a czwarta z ''corek otu'' :)

    OdpowiedzUsuń
  11. prosty przepis ,kopiuję ...

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie je upiekłam po raz pierwszy! Takie proste, a wyszły przepyszne. Ulubione ciasteczka mojego chłopaka, szkoda tylko, że tym razem nie może spróbować i ocenić :(

    OdpowiedzUsuń
  13. tez robiłam ale niestety ciasto się rozsypywało :( dodałam więcej oleju i dopiero można było je wrobic :) ale wyszły pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepyszne ❤ zrobiłam okrągłe z różnymi dodatkami (sezam, migdały, do dziurki wlana gorzka czekolada, zanurzone w samej gorzkiej czekoladzie lub w czekoladzie i posypane wiórkami z kokosa). Zrobiłam od razu z podwojonych składników i do części dodałam łyżkę kakao :) Naprawdę są przepyszne i na pewno będę do nich wracać!

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepyszne ciasteczka! Właśnie zrobiłam i pachnie w całym domu. :-) Mam jednak pytanie, tak z ciekawości - dlaczego ważne jest aby ciasteczka się za bardzo nie zarumieniły? Czy wtedy jakoś tracą na"jakości"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klasyczna turecka wersja tych ciasteczek jest zupelnie niezarumieniona. Byc moze stwardnieja , zmienia konsystencje i smak.

      Usuń
  16. skorzystałam z przepisu, ciasteczka są przepyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzień dobry, robiłam ciasteczka i wyszły super! Jak byłam w Turcji to siostra męża robiła takie same tylko nadziewane pisatcjami -robiła je w takich foremkach plastikowych. Czy z tego przepisu dałoby radę takie zrobić? :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...