poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Bakłażan faszerowany serem i orzechami

Bakłażan faszerowany serem i orzechami
Bakłażan faszerowany serem i orzechami

Bakłażan to król lata. Uwielbim go chyba w każdej postaci. Na słono i na słodko jako konfiturę też :) Tak, tak dobrze przeczytaliście konfitura z bakłażana. Robi się ją ze specjalnej odmiany bez goryczki. Muszą to być malutkie bakłażany a ja na takie jeszcze nie trafiłam więc muszę się zadowolić konfiturą z bakłażana kupioną w sklepie z wyrobami regionalnymi. Jeśli na taki traficie koniecznie spróbujcie. Polecam. 

Ja mam dziś dla Was bardzo smaczną przystawkę. Bakłażan, ser, orzechy i pietruszka moje ulubione połaczenie czyli bakłażan faszerowany serem i pietruszką. Wiem, że Wam również będzie smakował.

Przystawka ładnie się prezentuje więc możecie ją podać gościom. Szybka i łatwa w przygotowaniu nie zajmie Wam dużo czasu. 

Potrawę tę przygotowałam w ramach akcji "Turcja od kuchni" którą zorganizowałam i w ramach akcji "Warzywa psiankowate" zorganizowanej przez Anie z bloga Mops w kuchni.

Razem ze mną bakłażana faszerowały Mops, Martynosia i Mirabelka. Koniecznie zajrzyjcie na ich blogi bo każda z nas faszerowała bakłażana tak jak lubi.


Bakłażan faszerowany serem i orzechami
  • 2 bakłażany (wybieramy długie i cienkie)
  • 150g sera  (może byc ser fata lub ricotta w zależności jaki lubimy ja użyłam sera süzme peyniri)
  • 100g orzechów włoskich
  • oliwa z oliwek
  • mały ząbek czosnku 
  • sól (jeśli ser nie jest słony)
  • natka pietruszki
Bakłażany kroimy w długie cienkie paski i grilujemy z obu stron uprzednio smarując oliwą z oliwek. Oliwa nada bakłażanom delikatności i nie będą suche. 
Ser mieszamy z posiekanymi orzechami włoskimi, dodajemy drobno posiekana natkę pietruszki, 2 łyżki oliwy z oliwek i zmiażdżony ząbek czosnku.
Na każdy pasek bakłażana kładziemy łyżeczkę masy serowej i zawijamy. Podajemy posypane natką pietruszki.

Jeśli będziecie grilować bakłażany nie smarując ich wcześniej oliwa, będą suche i niesmaczna. Nie ugrilują się i będą twarde. Oliwa to bardzo ważny składnik nie bójcie sie jej jest smaczna i zdrowa. W wiekszości tureckich potraw warzywnych to właśnie ona daje cudowny smak potrawie.


Bakłażan faszerowany serem i orzechami
Bakłażan faszerowany serem i orzechami

4 komentarze:

  1. Muszę zrobić kiedyś takie roladki. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajny pomysł, nie pomyślałam, że w ten sposób można zinterpretować "faszerowanego bakłażana". Ten przepis bardzo mi się podoba i chyba zrobię coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna wersja bakłażana! Muszę go przygotować :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...