wtorek, 18 sierpnia 2015

Chleb z jajkiem. Yumurtali ekmek

Chleb w jajku. Yumurtali ekmek
Chleb z jajkiem. Yumurtali ekmek
Pamietam, że pierwszy raz jadłam tak przygotowany chleb w domu u koleżanki. Jej mama przygotowała go na śniadanie. Bardzo mi posmakował niestety ze względu na to iż nie lubię smażyć, bardzo rzadko go robię. Ja i mąż lubimy tego rodzaju chleb, mąż zna go z dzieciństwa a ja ogólnie lubię mączne potrawy, niestety moje córki wychowane na zdrowej kuchni z grzeczności zjadły po jednym najmniejszym kawałku i twierdząc że dla nich za tłuste, podziekowały odchodząc od stołu. Ach te dzisiejsze dzieci :)


Jeśli chleb z jajkiem będziemy smażyć w niewilkiej ilości tłuszczu i ułożymy go na papierowy ręcznik  który wchłonie nadmiar tłuszczu chleb jest wyjątkowo smaczny.
Turczynki ten rodzaj przekąski serwują również dzieciom jako drugie śniadanie do szkoły lub poczęstunek do herbaty.

Potrawę przygotowałam w ramach akcj' "Turcja od kuchni"


Chleb z jajkiem. Yumurtali ekmek

  • białe pieczywo ja używam chleba somon ekmek
  • 3 jajka
  • 3 łyżki mleka
  • sól
  • słodka papryka w proszku
  • olej do smażenia
Jajka dokładnie mieszamy z mlekiem i przyprawami. Chleb dzielimy na kromki. Każdą kromkę maczamy w mieszance mleczno jajecznej i smażymy na dobrze rozgrzanym oleju. 



Chleb w jajku. Yumurtali ekmek
Chleb z jajkiem. Yumurtali ekmek

2 komentarze:

  1. Znam ten chleb z mojego rodzinnego domu w Polsce,kojarze z dziecinstwem i niedostatkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również jadałam taki chleb w domu, a i teraz podaję go moim dzieciom, bo bardzo lubią. Oczywiście w Polsce:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...