sobota, 22 sierpnia 2015

Pide z warzywami II

pide z warzywami
Pide z warzywami

Dziś mam dla Was przepyszne pide z nietypowym nadzieniem. Pide z warzywami. Wyglądem przypomina tartę bo warzywa ułożyłam tak jak się je układa na tarcie ale to wcale nie przeszkadza. Najważniejsze że ciasto jest drożdżowe jak na pide a jak ułożycie warzywa to już tylko zależy od waszej wyobraźni.
Potrawę przygotowałam oczywiście w ramach akcji "Turcja od kuchni" i " Warzywa psiankowate"






Pide z warzywami

  • 1kg mąki
  • 2 szklanki wody
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka cukru
  • 10g świeżych drożdży
  • 2 łyżki oliwy do ciasta + oliwa do polania pide przed podaniem
  • pomidor 
  • cukinia 
  • bakłażan
Z drożdży, cukru i pół szklanki ciepłej wody przgotoujemy zaczyn, który zostawiamy na około 15 minut by drożdże ruszyły. Do mąki dodajemy sól i dokładnie mieszamy dolewamy zaczyn i pozostałą wodę plus 2 łyżki oliwy. Zagniatamy luźne ciasto, które zostawiamy na około 2 godziny do podwojenia objętości. Ja znalazłam inne rozwiązanie na to by nie tracić czasu na czekanie aż ciasto wyrośnie. Zagniatam wieczorem ciasto drożdżowe, wkładam do miseczki, którą przykrywam talerzem i wstawiam na noc do lodówki. Wyjmuję by ciasto się ogrzało a w tym czasie przygotowuję farsz. 

Warzywa kroję na bardzo cienkie plasterki, dosłownie grubość 1mm wtedy wiem że upieką się w ciagu 15 minut. 

Włączamy piekarnik i nastawiamy go na maksymalną temperaturę. Ciasto dzielimy na części w zależności od tego jakiej wielkości pide planujemy zrobić. Mogą to być zarówno pide okrągłe jak i podłużne. Na rozwałkowane ciasto układamy warzywa , zakładamy brzegi. Tak przygotowane pide układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pide jest gotowe gdy boki się zarumienią, przed podaniem lekko polewamy oliwą z oliwek.



Pide z warzywami
Pide z warzywami

Pide z warzywami
Pide z warzywami








Warzywa psiankowate 2015

3 komentarze:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wydaje się być trudne do zrobienia. Pewnie świetnie sprawdzi się jako przekąska do pracy. Szkoda, ze teraz wróciłam do Wawy i znów jest gorąco i nie za bardzo mam ochotę na odpalanie piekarnika...Ale może się uda ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...