piątek, 17 lipca 2015

Turcja od kuchni - zaproszenie



Turcja to moja druga ojczyzna, przepiękny kraj bogaty w owoce, warzywa, ryby, mięso, przyprawy. Wszystko co jest potrzebne by ugotować przepyszne potrawy. Taka własnie jest kuchnia turecka. Pyszna, kolorowa i wielosmakowa. Każdy region to inne dania, każdy region to swoista, charakterystyczna kuchnia. 

W tym roku po raz pierwszy postanowiłam zorganizować akcję mającą na celu propagowanie kuchni tureckiej. Akcję zatytułowałam Turcja od kuchni, dokładnie tak samo jak nazwa bloga by kojarzyła się własnie z nim i ze mną. Te trzy krótkie słowa łączą w sobie wszystko to, co od kilku lat próbuję Wam pokazać. Turcję widzianą moimi oczami, moją turecką kuchnię, kuchnię taką jaką prezentują nam Turcy. 

Teraz Wasza kolej!!! Dołączcie do wspólnej zabawy i pokażcie mi Waszą Turcję. Pokażcie mi to, co w niej lubicie najbardziej. Smaki, które kojarzą się Wam z tym cudownym krajem. Turcja to nie tylko kebaby czy baklawa, to przepyszne zupy, potrawy warzywne, sałatki. Inspiracje do gotowania znajdziecie u mnie na blogu. Ja gotuję/bloguję od kilku lat i wciąż mam głowę pełną pomysłów na nowe potrawy więc Wy również z pewnością znajdziecie w tej kuchni coś dla siebie.




Zasady akcji



1. Czas trwania akcji: od 01.08.2015 do 31.08.2015 włącznie.

2. Do akcji dodajemy przepisy na potrawy tureckie. Nie dodajemy przepisów na potrawy innych kuchni orientalnych: arabskiej czy perskiej. Nie dodajemy również przepisów kuchni turkijskiej: tatarskiej, uzbeckiej, ujgurskiej, kazachskiej, kirgiskiej itp. Dodajemy jedynie przepisy na potrawy znane i gotowane na terenie Turcji. 

3. Nie dodajemy przepisów archiwalnych a jedynie te, które zostaną opublikowane podczas trwania akcji.

4. Każdy wpis dodany do akcji musi zawierać banerek akcji lub aktywny link do tego zaproszenia, zdjęcie potrawy i jej nazwę w języku polskim lub tureckim.

5. W akcji mogą wziąć udział blogerzy jak i osoby nie prowadzące bloga. Wystarczy swoje zgłoszenie przesłać na adres mailowy tureckie@interia.pl do 01.09.2015 włącznie.
Blogerzy swoje zgłoszenia drogą mailową mogą przesyłać do 05.09.2015 włącznie.

6. Każdy uczestnik może dodać dowolną ilość przepisów.

7. Nie dodajemy przepisów zawierających w składzie wieprzowinę lub alkohol.

8. Wszystkie przepisy zostaną uporządkowane i linki do nich będę opublikowane na blogu. Dodatkowo zdjęcia potraw osób nieposiadajacych bloga zostaną umieszczone na stronie FB Turcja od kuchni.

9. Akcja będzie się odbywać równolegle na Durszlaku i Mikserze osoby posiadające bloga mogą zgłaszać swoje propozycje na wspomnianych agregatorach kulinarnych lub drogą mailową.














12 komentarzy:

  1. Bardzo się cieszę na tę akcję. Na pewno wezmę w niej czynny udział :) Kuchnia turecka jest fantastyczna!

    OdpowiedzUsuń
  2. super akcja, postaram się coś upichcić. :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tez chetnie sie przylaczam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę, że zorganizowałaś tę akcję :) Choć mam teraz mało czasu na gotowanie, postaram się coś przygotować i wziąć w niej udział :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chętnie wezmę udział, ale moja wiedza i znajomość przepisów tureckich bogata nie jest, jednak postaram się jak tylko umiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że nie mogą być archiwalne bo mój turecka faworyta, czyli manti z serem i szpinakiem już opublikowane ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zrobić börek z serem i szpinakiem albo pide czy gözleme. Wszystko jest przepyszne polecam.

      Usuń
  7. Zdjęcia do pide już mam nawet porobione ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, wiec czekam na udzial w akcji. Pozdrawiam

      Usuń
  8. A wiec dolaczam i ja...z pierwszym przepisem :)

    http://klavell.blogspot.de/2015/08/kuru-fasulye-czyli.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi świetnie, zwłaszcza że kuchnia turecka sera się nie boi. Melduję, że u mnie coś się pojawi :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...