wtorek, 14 lipca 2015

Moje propozycje na ramazanowe menu: dzień 24

Kruche ciasteczka z owocami
Kruche ciasteczka z owocami

Czas zacząc przygotować się do świąt, które są już w piatek. Ramazan Bayram czy jak kto woli Seker Bayrami to czas objadania się wszelkiego rodzaju słodkościami czy deserami. W każdym tureckim domu na stół zawita baklawa. Czasem Turczynki robia ją całkowicie własnoręcznie, czasem z gotowej już yufki do baklawy nazywanej w Polsce cistem filo a jeszcze inne zamówią ją w piekarniach czy cukierniach. Najważniejsze żeby baklawy nie zabrakło. To właśnie przede wszystkim słodkościami będą częstowani goście. 


Ze względu na to iż miałam krótką przerwę w prezentowaniu menu, moje wpisy się trochę opóźniły i nie zdążę opublikować wszystkich, dlatego już dziś zacznę podawać przepisy na słodkości bayramowe a zwykłe potrawy, które zaplanowałam Wam przedstawić opublikuję po świetach.

Menu na dziś:


           Pilaw z karczochami
           Jogurt
           Kruche ciasteczka z owocami


Dzisiaj zaczynam publikować słodkości od czegoś lżejszogo niż baklawa ale równie smacznego. Jestem pewna, że wy i wasze dzieci polubicie te kruche ciasteczka z owocami. W oryginalnej wersji ciasteczka mają nadzienie jabłkowo cynamonowo orzechowe. Niestety ze zględu na to, że sezon na jabłka jest jesienią ja zrobiłam ciasteczka ze śliwkami. Wczesniej robiłam też z morelami i brzoskwiniami więc jakie owoce dodacie to zależy jedynie od Was.


Ciasteczka z owocami
Kruche ciasteczka z owocami

 Kruche ciasteczka z owocami

  • 3 szklanki mąki
  • kostka masła ( w temperaturze pokojowej)
  • łyżka jogurtu
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • otarta skórka z cytryny (opcjonalnie)
  • dowolne owoce u mnie śliwki
  • cukier puder do posypania
Masło, jogurt, skórkę z cytryny i cukier puder wkładamy do miski i mieszamy. Stopniowo dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Zagniatamy ciasto i zostawiamy na 30 minut w lodówce.
Owoce myjemy i dzielimy na części. 
Ciasto po wyjęciu z lodówki dzielimy na części wielkości mandarynki, każdą część wałkujemy na placek grubości 5mm, na placek kładziemy owoc i zwijamy w szerokość. 
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni aż ciasteczka się lekko zarumienią. Upieczone ciasteczka posypujemy cukrem pudrem.



Ciasteczka z owocami
Kruche ciasteczka z owocami

4 komentarze:

  1. w przepisie nie ma jajek i bardzo trudno zawija się te ciasteczka. ciasto sie kruszy i łamie. proszę o jakąś radę jak sobie z tym poradzić? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. robiłam te ciasteczka - są bardzo dobre, jednak miałam problem z ich uformowaniem. ciasto przy zaklejaniu bardzo się kruszyło . W przepisie nie ma jajek. W wielu Pani przepisach na ciasteczka nie ma jajek, z czego to wynika?
    pozdrawiam EM

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli ciasto się kruszy należy dodać łyżkę jogurtu. W większości przepisów na tureckie ciasteczka nie ma jajek. Wtedy są bardziej kruche.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...