środa, 1 lipca 2015

Moje propozycje na ramazanowe menu: dzień 15

Zupa jogurtowa z kotlecikami

Już połowa Ramazanu za nami. Cieszę się bo wciąż mam w głowie mnóstwo nowych propozycji do menu. Wyglada na to, że uda mi się opracować je na całe 29 dni.
 
Menu na dziś:
 
 
Iftar: Zupa jogurtowa z kotlecikami
          Hasan Pasa koftesi
          Sałatka z buraków
          Sernik z makiem


 



Zupa jogurtowa z kotlecikami

Zupa jogurtowa z kotlecikami
  • 300g mięsa mielonego, używam wołowiny
  • garść ryżu
  • mała cebula lub pół dużej
  • ząbek czosnku
  • 2 szklanki jogurtu najlepiej kwaśnego, można też dodać odrobinę soku z cytryny
  • 2 jajka
  • suszona mięta
  • sól
  • pieprz
 
Z mięsa mielonego, ryżu, drobno posiekanej cebuli, zmiażdżonego czosnku i jajka przygotowujemy kotleciki, które taczamy w mące. Do garnka wlewamy 6 szklanek wody i gdy zacznie wrzeć wrzucamy kotleciki, gotujemy około 20 minut zdejmując powstały szum. W miseczce wymieszać jogurt z jajkiem i ogrzać mieszankę dodając po jednej łyżce gotującego się rosołu. Mieszamy by jogurt się nie zważył. Ogrzany jogurt wlewamy do zupy i mieszamy aż się zagotuje. Dosypujemy łyżkę suszonej mięty. Gotujemy jeszcze 5 minut od momentu wrzenia.

2 komentarze:

  1. Slm, czy może mi pani podpowiedzieć, dla czego jak wrzucam kotleciki do wody one mi rozpadają się i robi się kasza?? Robię wszystko według przepisu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najprawdopodobniej za krotko mieszasz mieso. Musi byc dokladnie wymieszane, dluzej niz na polskie kotlety.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...