środa, 29 lipca 2015

Sałatka z pomidorami i serem

Salatka z pomidorami i serem
Sałatka z pomidorami i serem
Sezon pomidorowy już dawno rozpoczęty, pyszne pachnace pomidory wędruja codziennie do miseczki a z nimi przeróżne dodatki. Sałatek i dań z pomidorami nigdy za wiele. Uwielbiam pomidory i muszę się pochwalić że mamy tu ich niemało. Różnego rodzaju, koloru, wielkości. od klasycznych czerwonych po żółte a nawet czekoladowe. Od malinówek po malusieńkie koktajlowe. Wszystkie soczyste i bardzo słodkie.




A i okres przetworów zimowych już się zaczął. Ja wciąż jeszcze czakam bo u nas przetwory raczej we wrześniu się robi ale koleżanka z zaprzyjaźnionego bloga Kuchnia bez granic zakasała rękawy i przygotowuje pastę pomidorową na zimę i to nie byle jaką ale oryginalną suszoną na słońcu. Mam nadzieję że opisze cały proces jej powstawania. Ja niestety nie mam tu możliwości na takie przetwory więc pastę pomidorową kupuję na wsi.

Nie wiem czy w tym roku uda mi się zapakować coś do słoików bo zbliża się wyjazd do Polski ale przynajmniej udało mi się zamrozić kilka letnich warzyw, które zimą będą jak znalazł.

Sałatkę którą Wam dziś zaproponuję przygotowałam jeszcze na festiwal do Malwiny, niestety nie udało mi się jej opublikować, zabrakło czasu.  Mój przepis jak zwykle jest lekko zmieniony ale wzorowałam się na tym przepisie pochodzącym z bloga Filozofia Smaku.



Salatka z pomidorami i serem
Sałatka z pomidorami i serem

Sałatka z pomidorami i serem

  • 6 pomidorów koktajlowych
  • mała papryka chilli
  • szczypior
  • ser typu sürk lub inny dostępny 
  • oliwa z oliwek
  • sok z granata
Pomidory kroimy w ćwiartki, papryke w cieniutkie krażki, szczypior drobno siekamy a ser kruszymy. Warzywa przyprawiamy do smaku, polewamy oliwą z oliwek i sokiem z granata. Mieszamy. Przed podaniem najlepiej lekko schłodzić.


Salatka z pomidorami i serem
Salatka z pomidorami i serem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...