środa, 26 sierpnia 2015

Kruche ciasto z brzoskwiniami

Kruche ciasto z brzoskwiniami
Kruche ciasto z brzoskwiniami

To ciasto z mego rodzinnego domu. Moja mama robiła je często z jabłkami. Ja dziś postanowiłam zmienić lekko przepis i zrobić je z brzoskwiniami.
Nie jest to ciasto tureckie. Turcy preferują swoje słodkie wypieki z syropem takie jak baklawa czy kadayif dlatego ciasta takie jakie piecze się w Europie są im raczej nieznane albo dopiero od niedawna zaczynają je próbować. Ciasta typu babka czy biszkopt tak ale cista z owocami to zupełna nowość w kuchni tureckiej.
Ja moje ciasto przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Sianko, Mirabelką i Anią

Kruche ciasto z brzoskwiniami
  • 5 jajek
  • 3 szklanki mąki
  • 3/4 kostki masła
  • szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kilogram brzoskwiń
  • sok z cytryny
  • budyń waniliowy ( w Turcji budynie są z cukrem więc dodatkowy cukier jest niepotrzebny, opakowanie jest duże więc najlepiej użyć pół paczki albo zastąpić go łyżką mąki ziemniaczanej czy buğday nişasta)
5 żółtek utrzeć z miękkim masłem i cukrem (pół szklanki). Ucieramy do połączenia składników. Dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Zagniatamy ciasto. 1/3 ciasta wkładamy do zamrażalnika pozostałe ciasto wałkujemy układamy na dno formy o średnicy 26cm. Brzoskwinie obieramy, wyjmujemy pestkę i kroimy na mniejsze kawałki. Lekko skrapiamy sokiem z cytryny. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy pół szklanki cukru i ubijamy dalej. Dodajemy budyń, ubijamy. Na ciasto ułożone w formie kładziemy brzoskwinie, pianę z białek i na sam wirzch ścieramy pozostałą 1/3 ciasta. Pieczemy w nagrzanym do 150 stopni piekarniku przez godziną. 


Kruche ciasto z brzoskwiniami
Kruche ciasto z brzoskwiniami

6 komentarzy:

  1. Wyszło Ci bajecznie :)
    Często tak jest, że to, co dla nas oczywiste, dla innych okazuje się być zupełną nowością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W Turcji sekersiz puding?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej zapomialam zupelnie tak sie spieszylam z przepisem. W Turcji pudingi sa z cukrem wiec ja nie dodawalam juz cukru. Te tureckie pudingi maja cos jeszcze w sobie ze piana wyszla bardzo sztywna i sucha wiec dodaj pol opakowania tureckiego pudingu albo po prostu zamiast pudingu cukier i lyzke maki zıemniaczanej czy buğday nişasta

      Usuń
  3. Białka ubijasz z budyniem w proszku? Muszę koniecznie spróbować

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...