środa, 22 stycznia 2014

Kasza bulgur z suszonymi pomidorami

Kiedy zrobiłam tę potrawę po raz pierwszy, mój mąż przeżył szok. Stwierdził że to najlepszy pilav jaki do tej pory zrobiłam a zrobiłam ich już ponad 15 rodzajów. Nie mógł uwierzyć, że kasza bulgur dzięki tak prostym składnikom może uzyskać aż taki smak. Wy również spróbujcie i napiszcie czy potrawa Wam smakowała.




Kasza bulgur z suszonymi pomidorami

6 suszonych pomidorów
szklanka grubego bulguru
łyżka masła
cebula
łyżka koncentratu pomidorowego
łyżka koncentratu paprykowego lub świeża papryka czerwona
paryka zielona cienka (sivri biber)
1,5 szklanki wody
sól
pieprz

Masło roztapiamy w garnku, smażymy na nim drobno pokrojona w kostkę cebulę. Pomidory zalewamy wrzatkiem i zostawiamy na 5 minut. Odcedzamy i kroimy na drobne kawałki. Do smażącej się skarmelizowanej cebuli dodajemy cieniutko pokrojoną w talarki paprykę i kontynuujemy smażenie. Dodajemy koncentrat pomidorowy i paprykowy, smażymy kilka minut aż zacznie pachnieć. Wlewamy 1,5 szklanki wody, wsypujemy dokładnie umyty bulgur i suszone pomidory, solimy i przyprawiamy do smaku. Mieszamy i gdy woda zacznie wrzeć zmniejszamy ogień do minimum, przykrywamy pokrywką i gotujemy 15 minut. Zdejmujemy z ognia, mieszamy , przykrywamy pokrywką i zostawiamy na kolejne 10 minut. Przed podaniem, mieszamy.



23 komentarze:

  1. Bardzo apetycznie się prezentuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. a gdzie można kupić tą kaszę oraz koncentrat paprykowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We wszystkich sklepach z turecką lub arabską żywnością.

      Usuń
    2. Kasza bulgur jest też w sklepach ze zdrową żywnością. A jeśli nie masz w sklepie koncentratu z papryki, to możesz jeszcze rozejrzeć się za ajwarem - to bałkańska pasta z duszonych czy pieczonych papryk i bakłażanów.

      Usuń
    3. Można kupić także w dobrych marketach jak Piotr i Paweł, ale paczka jest mała i droga, lepiej zakupić w internetowym sklepie lub na allegro.

      Usuń
  3. buono...http://bastonidifashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ten pilaw.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś robię:) Świetny blog!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Emilio z czym można go podawac ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podaję go jako dodatek do potrawy mięsnej lub jako danie główne z miseczką jogurtu i surówką.

      Usuń
  7. Ten pilaw jest obłędny! Spokojnie można go zajadać jako danie główne. Mój mąż też wielce zachwycony smakiem, chociaż na pierwszym miejscu u niego jest pilaw carry z mięta suszoną :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam z drobnym bulgurem (do kupienia na wagę w Auchanie). Pilaw przepyszny, na pewno jeszcze nie raz zagości na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jest pyszna , ja robię jeszcze tak że dodaję smażone mielone mięso i faszeruję tym papryki ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. super przepis , tylko porcja bardzo duża

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzisiaj pierwszy raz przygotowałam kaszę bulgur! Wybrałam powyższy przepis i normalnie zakochałam sie w tej kaszy! Podałam ją z grilowaną piersią z kuczaka i sałatką z rukoli, pomidorów, oliwek i sera feta. Dziękuję za inspiracje. Ta kasza na stałe wejdzie do naszego menu! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam, zjedliśmy, pewne jest że zagości na moim stole częściej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś się tu nie zgadza, na zdjęciu jest inna potrawa a tu przepis inny, nie ma tu makaronu sehriyew

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ani na zdjeciu ani w przepisie nie ma makaronu şehriye wiec wszystko sie zgadza. Na zdjeciu jest dokladnie ta sama potrawa na ktora podalam przepis.

      Usuń
  14. Świetny przepis ;) Ja robię trochę ostrzejsze danie, dodając chilli, poza tym dokładnie tak jak tu jest opisane ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo smaczne i udane. Dziękuję. Ja dodałem sobie do gotowej już potrawy odrobinę hummusu na talerz i bardzo jestem zadowolony. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten przepis to spełnienie marzeń
    Szybko i smacznie
    Dziękuję za przepis
    Moja rodzina zajada się tą kaszą
    Pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń
  17. Pychotka. Gorąco polecam !!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za przepis, pyszne danie mi wyszło, trzeba uważać tylko z tą pasta paprykowa, żeby nie przedobrzyc.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...