środa, 1 kwietnia 2015

Pilaw z karczochem. Enginarlı pilav.



Pilaw z karczochem. Enginarlı pilav

Uwielbiam, po prostu uwielbiam karczochy. Czekam na nie co roku. Niestety moja rodzina za nimi nie przepada więc wychodzi na to, że zjadam je sama, od czasu do czasu starsza córka do mnie dołącza. Karczochy nie mają jakiegoś specyficznego mocnego smaku, są delikatne i świetnie się łączą z i nnymi warzywami, mięsem czy zieleniną. Ostatnio znalazłam turecki blog, na którym opisanych jest 40 potraw z karczocha. Aż tylu nie uda mi sie ugotować w tym roku ale z pewnością wybiorę sobie kilka i przygotuję. Dziś proponuję wam pilaw z karczochem czyli ryż na sypko z karczochem i koperkiem. Koperek świetnie się komponuje w tym warzywem a pilaw ma przepiękny zapach i smak jeśli tylko macie dostęp do karczochów wypróbujcie koniecznie mój przepis. Przepis jest sprawdzony i wypróbowany już wielokrotnie, mam go od koleżanki.





Pilaw z karczochem. Enginarlı pilav

3 serca karczocha (w kształcie krążków)
szklanka ryżu (u mnie osmancik lub baldo)
pęczek koperku
średniej wielkości cebula
oliwa
sól
czerny pieprz
słodka czerwona papryka w płatkach (opcjonalnie)

Ryż zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na około godziny by lekko napęczniał. Cebulę siekamy w drobną kostkę i smażymy na oliwie. Gdy cebula się zeszkli dodajemy karczochy pokrojone w kostkę. Smażymy jeszcze około 5 minut. Ryż dokładnie myjemy i dodajemy do warzyw. Smażymy kilka minut aż zrobi się szklisty. Solimy i przyprawiamy pieprzem i papryką. Do garnka wlewamy 1,5 szklanki wrzątku. Mieszaamy, czekamy aż zacznie wrzeć i przykrywamy szczelnie pokrywką, zmniejszamy ogień do minimum i gotujemy około 15 minut. Zdejmujemy z ognia. Podnosimy pokrywkę i garnek przykrywamy papierowym ręcznikiem następnie szczelnie zamykamy pokrywkę i zostawiamy pilaw na 10 minut by papier wchłonął nadmiar wody. Otwieramy garnek, mieszamy pilaw, dodajemy drobno posiekany koperek i dokładnie mieszamy. Podajemy jako dodatek do mięsa.







3 komentarze:

  1. Bardzo fajny blog , ja lubię poeksperymentować i zaciągnąć z kuchni egzotycznych co nieco do swojej . Pilaw wygląda świeżo i apetycznie ;) Jak moje karczochy w tym roku nie zastrajkują , to zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W takiej wersji jeszcze karczocha nie widziałam, myślę że fajny by też był z dodatkiem zielonego groszku. Pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, wersja którą zaprezentowałam to wersja podstawowa. W planach mam też wersję na bogato, własnie z groszkiem i innymi warzywami.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...