piątek, 12 kwietnia 2013

Przepyszny deser mleczny - paşa sarması

Jedna ze stałych Czytelniczek bloga poprosiła mnie bym zrobiła deser o nazwie paşa sarması. Nie znałam go więc z tym większą ciekawością zrobiłam. Niestety okazało się że w przepisie jest błąd i potrawa się nie udała, smak i konsystencja pozostawiały wiele do życzenia. Nie poddałam się i szukałam sprawdzonego przepisu. Dostałam kilka od koleżanek Turczynek i wypróbowałam kolejny. Tym razem smak był perfekcyjny jednak konsystencja wciąż za gęsta. Zrobiłam więc deser według własnego uznania i wyszeł dokładnie taki jaki powinien być.





Paşa sarması

1l mleka
3 łyżki mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 opakowania ciastek typu dagestive
szklanka cukru
mastyks (damla sakızı) można pominąć lub dodać ekstrakt z wanilii
125g masła
rozdrobnione orzechy włoskie (opcjonalnie)


Z mleka,cukru, masła i mąk gotujemy budyń. Ciągle mieszamy by nie było grudek. Gdy budyń zacznie wrzeć i zgęstnieje zdejmujemy z gazu i dodajemy mastyks dokadnie mieszamy aż się rozpuści. Ciasteczka rozdrabniamy w blenderze i wysypujemy na dno dużej formy 25cm na35cm. Gdy masa budyniowa lekko przestygnie wylewamy ją na cistka cienką warstwą. Posypujemy orzechami i zostawiamy do całkowitego ostygnięcia. Wstawiamy do lodówki na 2-3 godziny. Tniemy na pasy szerokości 10cm i zwijamy w rulon. Deser będzie miękki i lekko się zwinie. Nie połamie się jak mój na zdjęciu (zdjęcie do deser z drugiej próby)



Paşa sarması

1l süt
3 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı nişasta
1 su bardağı şeker
125g tereyağı
damla sakızı
2 paket eti burçak
ceviz içi (isteğe göre)


Süt, un, nişasta,tereyağı, şeker karıştırıp muhallebi yapalım. Eti burçak bisküvileri rondodan geçirip büyük tepsinin dibine yerleştirelim. Üstüne muhallebi döküp kıyılmış cevizleri serpelim. Soğumaya bırakalım. Soğuyunca 2-3 saat buzdolabında tutalım. Sonra şeritlere keselim ve rulo yapalım.








3 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...