piątek, 11 września 2015

Sałatka grecka

Sałatka grecka
Sałatka grecka


Wiem, że się uśmiejecie jak to przeczytacie ale i tak się przyznam, że tę oryginalną wersję sałatki greckiej poznałam bardzo niedawno. Tyle różnych wersji można spotkać w Polsce. Nie miałam pojęcia o niuansach oryginału: warzywa muszą być pokrojone na duże kawałki i jednym z podstawowych składników jest zielona papryka.
Gdy pierwszy raz zobaczyłam oryginalna wersję, dostałam olśnienia. Przecież to tureckie śniadanie w pigułce!!! Sprowadzono mnie jednak szybko na ziemię informując że Grek takiej sałatki na śniadanie nie zje a jedynie na lunch albo kolację. Moje zdumienie sięgnęło zenitu!!! Jak to możliwe? Sąsiedzi i nie jedzą jej na śniadanie? A co Grecy jedzą na śniadanie? Okazało się, że najczęściej go wcale nie jedzą. Wystarcza im poranna kawa. A pierwszy posiłek zjadają około godziny 11.
W Turcji takie coś jest niewybaczalne. Śniadanie je sie przed pójściem do pracy a między godziną 12 a 13 jest w całej Turcji przerwa na obiad, który musi zapewnić pracodawca. W zależności od miejsca pracy, pracownik ma możliwość wykupienia bardzo tanich obiadów, pracodawca zatrudnia kucharza który gotuje i serwuje darmowe obiady lub pracownicy dostaja talony i mogą zjeść darmowy obiad w dowolnej restauracji.

Sałatka jest przepyszna więc jeśli tylko lubicie takie smaki konecznie spróbujcie. Świetna propozycja na drugie śniadanie, możemy też ją zapakować do sniadaniówki. Polecam.

Sałatka grecka
  • ser feta
  • pomidor
  • ogórek
  • słodka cebulka (u mnie czerwona)
  • zielona papryka
  • czerwona papryka
  • oliwki
  • oliwa z oliwek
  • duży kawałek sera feta (ja używam tureckiego odpowiednika czyli klasik beyaz peynir)
  • sól (sałatki nie soliłam ponieważ zarówno ser jak i oliwki sa słone)
  • oregano
Wszystkie warzywa kroimy na duże kawałki,  układamy na talerzu lub w miseczce, posypujemy oliwkami i układamy na to duży kawałek sera feta. Posypujemy oregano i polewamy oliwą z oliwek. Można posolić, ja nie solę ze względu na to iż ser i oliwki są słone.




Sałatka grecka
Sałatka grecka

Sałatka grecka
Sałatka grecka

2 komentarze:

  1. Uwielbiam tę sałatkę! Bardzo ciekawe, że w Turcji wszyscy mają obiad od pracodawcy, można pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...