piątek, 4 października 2013

Marynowana papryka meksykańska jelapeno


Paprykę jelapeno do domu przyniósł mąż, wielbiciel wszelakich ostrości. Jelapeno to mega ostra papryka którą się w Turcji je w formie turşu czyli marynaty.



Długo szukałam odpowiedniego przepisu na marynowaną jelapeno. Jak do tej pory kupowaliśmy ją już gotową w jednym z tureckich marketów, oczywiście mąż widząc świeżą na bazarze nie mógł się powstrzymać i kupił kilogran na próbę. 



Tę marynatę robiłam ponad 2 tygodnie temu nie mogłam jednak podać przepisu na blogu bez spróbowania i oceny wielbiciela marynat czyli mego męża. Dziś zrobiłam kısır a jelapeno podałam jako dodatek zaostrzający sałatkę. Mąż był zachwycony zjadł 1/3 słoika a wierzcie mi papryka jest ostra i stwierdził, że w przyszłą niedzielę kupimy jeszcze kilo czy dwa żeby starczyło na dłużej.
Przepis jest bardzo łatwy i pochodzi z tej tureckiej strony.


Marynowana papryka meksykańska jelapeno

1 kg papryki jelapeno
2 szklanki octu jabłkowego (5%)
6 szklanek wody
8 ząbków czosnku
2 łyżki soli kamiennej

Paprykę myjemy i kroimy w krążki o grubości 0,5 cm.  Wodę, ocet jabłkowy, sól i czosnek (czosnek należy zgnieść) gotujemy około 10 minut (od momentu wrzenia). Studzimy. Paprykę układamy w słoikach. U mnie dwa litrowe słoiki . Zalewamy zimną zalewą octową i zakręcamy szczelnie. Zostawiamy na 2 - 3 tygodnie, po tym czasie papryka jest gotowa do spożycia.




Jelapeno biberi turşusu

Tarifi burada bulabilirsiniz. Harika bir acı turşusudur. Tavsiye ederim.



3 komentarze:

  1. W Niemczech w tureckich sklepach można kupić marynowane papryczki (nie tylko jalapeno) faszerowane kozim serem albo serem podobnym do fety. czy masz może przepis na takie albo mogłabyś wskazać gdzie mogłabym takowy znaleźć. dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepisu nie mam ale popytam i poszukam w internecie postaram sie znalezc cos ciekawego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Proszę, podaję przepis, który dzisiaj znalazłam w internecie:

    600 g okrągłych papryczek pepperoni
    1 litr mleka 3,2 %
    olej
    Farsz;
    500 g sera feta
    4 duże posiekane ząbki czosnku
    1,5 łyżeczki suszonego oregano
    1,5 łyżeczki suszonej bazylii
    1,5 łyżeczki ziół prowansalskich
    Dodatkowo;
    2 obrane ząbki czosnku
    ewentualnie zioła prowansalskie
    Papryczki wydrążyć,zalać zimnym mlekiem i odstawić na 24 h (po to aby były nieco mniej pikantne)
    Po tym czasie dokładnie płuczemy w zimnej wodzie i odstawiamy aż do wyschnięcia
    Składniki farszu dokładnie mieszamy i nadziewamy papryczki.

    Następnie papryki wkładamy do słoika,zalewamy zimnym olejem i wrzucamy dodatkowo ząbek czosnku (można również dodać pół łyżeczki ziół prowansalskich)

    Macie jakieś przepisy na papryczki piekielnie ostre? Mam trzy doniczki z fioletowymi malutkimi papryczkami i chciałabym je zrobić do słoiczków. Pozdrawiam, Małgorzata.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...