czwartek, 24 października 2013

Makaron z serem orzechami włoskimi i pietruszką

Sama się sobie dziwię jak mogłam zapomnieć o tak bardzo popularnym w Turcji produkcie jakim jest makaron. W większości tureckich rodzin dania z makaronu goszczą na stole co najmniej raz w tygodniu. Nie ważne czy makaron ze sklepu czy domowej roboty, najważniejsze żeby był smaczny i dobrej jakości. A wierzcie mi Turcy nie zjedzą byle jakiego makaronu. Tu w sklepach nie kupicie makaronu ze zwykłej maki pszennej. Nawet te najtańsze makarony za jednego lira czyli około 2 złotych to makarony z pszenicy durum. Jedyny minus jak dla mnie to brak tureckiej wersji tagiatelli. Bardzo lubię te długie grube wstążki więc muszę je sobie zrobić sama albo zapłacic horendalną cenę bo to produkt z importu.

Turcy jedzą makaron na tysiąc sposobów. Ja dzis proponuję wersję być może mniej popularną gdyż produkty dość drogie i wyszukane ale za to smak potrawy jak zwykle Was nie zawiedzie. Koniecznie spróbujcie.




Makaron z serem orzechami włoskimi i pietruszką

opakowanie makaronu
szklanka sera o lekko ostrym wyrazistym smaku ja w Turcji dodałam küp peynir to mieszanka kilku serów wkładana do beczki i leżakąca kilka miesięcy. Jeśli ser będzie leżakował dłużej zacznie pleśnieć i smakować jak ostry pleśniowy ser
3/4 szklanki rozdrobnionych orzechów włoskich
natka pietruszki
2 łyżki masła


Makaron gotujemy aldente. W osobnym garnku roztapiamy masło wkładamy makaron i lekko mieszamy smażąc 1-2 minuty, zdejmujemy z ognia, dodajemy ser i orzechy, dokładnie mieszamy, przed podaniem posypujemy natką pietruszki.





Cevizli peynirli erişte

paket erişte
bir bardak küp peynir
3/4 su bardağı kıyılmış ceviz
2 çorba kaşığı tereyağ
maydanoz

Erişte haşlayın, tereyağda birazcık kavurun peynir ve ceviz ekleyin, karıştırın. Servis yapmadan önce maydanozu serpin.

6 komentarzy:

  1. bardzo trudny przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. prostota jest zawsze najlepsza. super

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo smaczne połączenie składników :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosto, ale na pewno pysznie - bardzo lubię te błyskawiczne przepisy na makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  5. makaron z uproszczonym pesto trafił w mój gust! obiecuję, że zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...