środa, 9 października 2013

Pesto z fioletowej bazylii


Pesto z fioletowej bazylii. Z wyglądu może nie za ładne czy apetyczne ale smak, powala na kolana, szczególnie jeśli użyjemy do różnych tureckich potraw by wzbogacić lub urozmaicić ich smak.
W Turcji fioletową bazylię możemy kupić na bazarze. Trudniej znaleźć bazylię zieloną ale podobno jest dostępna w dużych zagranicznych marketach. Podobno bo tak twierdzą Polki mieszkające w Turcji, podobno bo ja nigdy nie miałam okzji na nia trafić. Szukałam i nic. Jedyne co znalazłam to nasiona bazylii więc nie pozostało nic innego jak zasiać i czekać aż urośnie.




Pesto z fioletowej bazylii

pęczek fioletowej bazylii
2 ząbki czosnku
2 łyżki sera typu parmezan (ja w Turcji dodałam küp peynir)
4 połówki orzecha włoskiego
3 łyżki oliwy z oliwek

Wszystkie składniki wkładamy do blendera i dokładnie miksujemy. Jeśli pesto będzie za gęste należy dodać łyżkę lub dwie oliwy z oliwek. Wszystko przekładamy do słoiczka i zamykamy. Sos możemy przechowywać w lodówce przez kilka dni. Do czego używam pesto? Do sałatek, kurczaka, warzyw, makaronu i börek.





Reyhanlı pesto

Pesto bir sostur. Onu makarna, tavuk, sebze ve börek hazırlarken kullanıyorum.
Hazırlaması çok kolay lezzeti de çok fazla. Denemeye değer.

bir bağ reyhan
2 diş sarımsak
2 çorba kaşığı küp peynir ya da parmezan peyniri
4 kelebek kıyılmış ceviz
3 çorba kaşığı zeytinyağ

Tüm malzemeleri doğrayıcı içinde iyice ezelim. Sos bir kavanoza koyup buzdolabında birkaç gün saklayabilirsiniz.



4 komentarze:

  1. Chyba żadne pesto nie wygląda zbyt apetycznie, no może z pomidorów, a wszystkie są pyszne:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z braku bazylii robię pesto z czosnku, pietruszki i orzechów ziemnych - też jest ok! :)
    PS. Coraz lepsze zdjęcia na blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o ja także! :) zresztą nie ma tego jednego niepodważonego przepisu na pesto, to jakaś utarta bajka:)

      Usuń
  3. To pesto bardzo mi się podoba jakby to nie zabrzmiało:) :) Wygląda tak jak pasta z czarnych oliwek :) Fajny pomysł, Pozdrawiam Natalia

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...