środa, 20 maja 2015

Sałatka z pędami chmielu i szparagami


salatka szparagi kasza bulgur
Sałatka z pędami chmielu lub szparagami

Nawet nie wiecie ile bym dała za możliwość najedzenia się do syta szparagami. Uwielbiam je. Niestety sezon na dzikie szparagi w Turcji trwa bardzo krótko a szparagi "z hodowli" są tak potwornie drogie, że wystarczy spojrzeć na cenę i chęć na nie znika w oka mgnieniu. Jeśli się nie ma co się lubi to się lubi co się ma więc moją miłość do szparagów przeniosłam na karczochy :) 

Na szczęście udało mi się w sezonie szparagowym kupić kilka pęczków i zrobić z nich małe co nieco. Dzisiejsza sałatka to moja inspiracja tureckimi połączeniami smakowymi: szparagów, pędów chmielu i jajka. Zauważyłam, że to właśnie połączenie króluje w kuchni egejskiej więc przeniosłam je na moją sałatkę i wyszła pyszna. Jeśli nie macie dostępu do pędów chmielu wystarczą same szparagi. 

salatka szparagi kasza bulgur
Sałatka z pędami chmielu lub szparagami

Sałatka z pędami chmielu i szparagami

  • pół pęczka pędów chmielu
  • pół pęczka szparagów
  • szklanka drobnej kaszy bulgur
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • natka pietruszki
  • koperek
  • świeża mięta
  • 2 ugotowane na twardo jajka
  • oliwa z oliwek
  • melasa z granata
  • sól
  • pieprz
  • opcjonalnie papryka pul biber
Pędy chmielu i szparagi blanszujemy lub przygotowujemy na parze. Studzimy. Kaszę bulgur zalewamy wrzątkiem, zlewamy nadmiar wody, przykrywamy i zostawiamy by napęczniała. Gdy kasza ostygnie wlewamy do niej 2 łyżki oliwy, melasę z granata, solimy i dodajemy przyprawy, dokładnie mieszamy. Pędy i szparagi kroimy na części, zieleninę drobno siekamy, pomidorki w zależności od wielkości zostawiamy w całości lub przekrajamy na pół. Warzywa dodajemy do kaszy i dokładnie mieszamy. Jajka kroimy według uznania i możemy je wymieszać z sałatką lub ułożyć na sałatce. Przed podaniem należy odczekać co najmniej godzinę by smaki się połączyły.


salatka szparagi kasza bulgur
Sałatka z pędami chmielu lub szparagami

3 komentarze:

  1. Fakt, nawet u nas hodowlane szparagi to koszmar cenowy. Ale zastanawiają mnie bardziej pędy chmielu - to taki dziko rosnący czy jakaś specjalna odmiana? Jak dziki, to mam gdzie naszargać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dziki, wyglądem przypomina dzikie szparagi.

      Usuń
  2. świetna kompozycja! pędy chmielu cóż za zagadka smakowa!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...