środa, 29 października 2014

Ciabatta znana jest nawet w Turcji

Pierwszy raz ten chlebek zrobiłam na świateczne sniadanie, na które zaprosiłam tureckich znajomych. Ciabatta wyszła mi bardzo smaczna nie byłam jednak pewna czy posmakuje gościom więc poprosiłam męża by na wszelki wypadek kupił jeszcze typowy turecki bułkowaty chleb somon. Jak wielkie było moje zdziwienie gdy goście ze smakiem zajadali się chlebem mego wyrobu twierdząc, że smakuje bardzo podobnie do tureckiego wiejskiego chleba na zakwasie. Cieszyłam sie niezmiernie tym bardzie, że wiem iż moi znajomi preferują przede wszystkim kuchnie turecką.

Przepis znalazłam na jednym z moich ulubionych blogów o pieczywie Pracownia Wypieków. Przepisy Liski są niezawodne :)

Nie myślcie jednak, że to ja zapoznałam po raz pierwszy Turków z ciabattą ależ skąd ci bardziej otwarci na nowe smaki znają ją bardzo dobrze, wystarczy zajrzeć na tureckie blogi.

Ciabattę ze zdjęcia zrobiłam razem z Kasią z bloga Kuchnia bez granic i bynajmniej nie było to wspólne gotowanie wirtualne. Kasia odwiedziła mnie, przyjechała ze Stambułu i były to bardzo przyjemnie spędzone 4 dni. Gotowałysmy, zwiedzałyśmy i uczyłyśmy sie od siebie. Starałam się zapoznać Kasię z izmirskimi smakami, niektóre jej posmakowały inne mniej, kilka zabrała ze sobą do domu. W najbliższym czasie postaram się Wam przedstawić kilka przepisów na potrawy, które wspólnie ugotowałyśmy. A oto dowód na to że na prawdę spotkałyśmy się.








Ciabatta znana jest nawet w Turcji

zaczyn
1/3 szklanki wody
1/2 łyżeczki suchych drożdży
2/3 szklanki mąki

Mieszamy składniki i zostawiamy na noc.

ciasto
1i3/4 szklanki wody
2 łyzeczki suchych drożdży
3i1/4 szklanki mąki
1i1/2 łyżeczki soli

Składniki ciasta wymieszać z zaczynem. Pozostawić ciasto na 4 godziny. Po wyrośnięciu przekładamy cisto na dobrze oprószony mąką blat, rozciagamy i kroimy nożem do pizzy mniejsze kwadraty lub prostokaty. Układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, oprószamy mąką i pozostawiamy na około 40 minut. Nagrzewamy piekarnik do temperatury maksymalnej i pieczemy około 10-12 minut aż się zarumienią.




1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...