piątek, 10 października 2014

Pizzerinki w sam raz do śniadaniówki.

Pierwszy raz z taką małą formą pizzy spotkałam się właśnie w Turcji. Tu je się je na śniadanie lub jako przekąskę do herbaty. Moje pizzerinki zostały przygotowane specjalnie do śniadaniówki więc to co na nie położyłam musiało smakować memu dziecku.
Przygotowując ciasto korzystałam z tego przepisu i polecam go wszystkim gdyż taki ziołowy spód prócz tego że jest smaczy jest też praktyczny dla osób, które zapominają o dodaniu ziół do farszu.
Posłuchałam również Malwiny i zrobiłam ciasto wieczorem zostawiając na noc w lodówce do wyrośnięcia. Ten bardzo praktyczny sposób sprawdził się w moim przypadku w 100%.




Pizzerinki

Ciasto na pizzę

2 szklanki mąki
łżeczka soli
łyżeczka oregano
łyżeczka bazylii
łyżeczka majeranu
łyżeczka suszonych drożdży
łyżeczka cukru
3/4 szklanki wody
2 łyżki oliwy

koncentrat pomidorowy lub dowolny sos do pizzy
dowolne dodatki 
u mnie pokrojona w kostkę wendlina, ser i pomidor

Drożdże rozpuszczamy w 2 łyżkach ciepłej wody, dodajemy cukier, mieszamy i odstawiamy na 15 minut żeby ruszyły. Pozostałe suche składniki mieszamy dodajemy pozostałą wodę, oliwę i drożdże. Mieszamy dokładnie i odstawiamy ciasto do wyrośnięcia. Ja zrobiłam ciasto wieczorem i zostawiłam na noc w lodówce. Pięknie urosło i nic nie straciło ze swoich walorów więc jeśli ktoś pracuje polecam ten sposób zaoszczędzenia czasu. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 8 części, wałkujemy lub tak jak ja rozciagamy rekoma i smarujemy sosem do pizzy lub koncentratem pomidorowym rozpuszczonym w niewielkiej ilości wody. Na sos kładziemy wędlinę pomidory i dowolne dodatki zapiekamy w nagrzanym do 250 stopni piekarniku przez 10 minut następnie posypujemy odrobina żółtego sera i dopiekamy dosłownie kilka minut . Podajemy na goraco. Jeśli wkładamy pizzę do sniadaniówki najpierw musimy poczekać by wystygła.






6 komentarzy:

  1. dla takich pizzerinek warto byłoby iść do szkoły :D

    OdpowiedzUsuń
  2. W Polsce pizzerinki można kupić w wielu piekarniach i sklepach nazywają się mini pizza :) choć może te są odrobinkę mniejsze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wyjechalam z Polski w 2001 roku, wtedy jeszcze w piekarniach ich nie bylo a w Turcji byly. Oczywıscıe teraz w Polsce jest wszystko i polskiego pieczywa nic nie przebije :)

      Usuń
  3. Mozna użyć świeżych drożdży?

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...