środa, 30 maja 2018

Jajko sadzone w simicie. Ramazanowe menu 10

Jajko sadzone w simicie
Jajko sadzone w simicie
Witajcie
Moje córki zażyczyły sobie coś nietypowego na śniadanie. A że nie miałam ochoty na długie siedzenie w kuchni dzień wcześniej poprosiłam męża żeby wracając do domu wstąpił do piekarni i kupił simit. Dziewczyny uwielbiają simity i jajka sadzone więc postanowiłam wypróbować przepis który widziałam gdzieś w internecie. Oryginalna wersja, jeśli dobrze pamiętam była dużo bardziej wypasiona, był w niej sucuk, i pokrojone w cienkie paski parówki i salami. My staramy się nie karmić dzieci żywnościa prztworzoną więc tego typu produktów wolę nie dodawać a co znalazło się w moim simicie. Zapraszam na przepis.



Jajko sadzone w simicie
  • simit
  • jajko (u mnie akurat z dwoma żółtkami)
  • masło
  • ser żółty lub inny ulubiony, najlepiej żeby się topił
  • ponidor
  • natka pietruszki
  • sól
  • czarny pieprz
Simit przekrajamy wzdłuż, smarujemy masłem, układamy ser i pomidor pokrojone w plastry. Ja przygotowałam potrawę na patelni ale wy jeśli wolicie możecie zrobić ją w piekarniku. Na patelni roztopiłam masło położyłam simit i rozgrzewałam go na minimalnym ogniu pod przykryciem około 5 minut, do środka simita wbiłam jakjo, doprawiłam do smaku i znowu pod przykryciem czekałam aż białko się zetnie a żółtko nadal pozostanie płynne.
Jeśli wolicie wersję z piekarnika wtedy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia układamy simit, wbijamy do środka jajko i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 150 stopni. Zapiekamy do czasu aż białko się zetnie.
Przed podaniem posypujemy natką pietruszki lub ostrą papryką.

Ramazanowe menu 10

Sahur
Jajko sadzone w simicie

Iftar
Faszerowane warzywa
Placki z cukinii
Chrupiące ruloniki z pastą tahini


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...