środa, 20 kwietnia 2016

Słone ciasto z warzywami / Tuzlu kek

Słone ciasto z warzywami / Tuzlu kek
Słone ciasto z warzywami / Tuzlu kek
W weekend było na słodko, dzisiaj jest na słono. Wersję na słono moja córka zabiera do szkoły  a mąż do pracy zamiast kanapki. Moja wersja jest bez mięsa ale jeśli ktoś lubi, może dodać szynkę czy kiełbasę. Ciasto przygotowałam z mąki pełnoziarnistej pół na pół ze zwykłą. Wy możecie dodać dowolną mieszankę mąk.
Można także zaszaleć i zrobić małe bułeczki warzywne. Wszystko zależy od Waszej wyobraźni. najważniejsze jest to iż takie ciasto jest świetnym zamiennikiem kanapki. Wypróbujcie przepis koniecznie.

Ciasto przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Kasią a tematem przewodnim było słone ciasto - tuzlu kek. Koniecznie zajrzyjcie do niej na bloga Kuchnia bez granic.


Słone ciasto z warzywami / Tuzlu kek
  • średniej wielkości cukinia
  • 3 jajka o temperaturze pokojowej
  • szklanka jogurtu (200ml)
  • pół szklanki oliwy z oliwek 
  • szczypior
  • natka pietruszki
  • koperek
  • garść czarnych oliwek bez pestek
  • 5 pomidorków koktajlowych
  • ser helloumi lub feta (ja dodałam turecki ser deri tulum peyniri)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 szklanki mąki zwykłej pszennej lub szklanka mąki zwykłej pszennej i szklanka mąki pełnoziarnistej
  • pół łyżeczki soli
  • pieprz
  • ostra papryka pul biber
  • czarnuszka

 Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i sodą. Dodajemy przyprawy i mieszamy. W oddzielnej misce mieszamy jajka, jogurt, oliwę, ser, posiekaną zieleninę i pokrojone w kostkę warzywa. Mieszamy i do produktów mokrych dodajemy produkty suche i mieszamy łyżką. Przekładamy do keksówki wysmarowanej masłem. Przed wstawieniem do piekarnika ciasto posypujemy czarnuszką.
Pieczemy przez 40-60 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Słone ciasto z warzywami / Tuzlu kek
Słone ciasto z warzywami / Tuzlu kek


1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...