piątek, 15 kwietnia 2016

Ja i moja Turcja




Tak jak to wcześniej obiecałam zaczynam pisać o mojej Turcji. Będą to coweekendowe wpisy o wszystkim. O tym co robię, co widzę, jacy ludzie są wokół mnie, o wszystkim co mnie otacza. Podobne wpisy na bieżąco mogliście i możecie śledzić na moim fanpage`u "Turcja od kuchni". Uważam jednak, że krótkie wpisy na FB i zdjęcia nie wystarczą dlatego wydarzenia z mojego życia będę opisywała również na blogu. 
Tematów jest mnóstwo ponieważ nie siedzę jedynie w domu i nie gotuję przez cały czas. W tygodniu jestem na uczelni i pracuję w domu a w weekendy wyjeżdżamy w plener żeby poznać coś nowego i zwiedzić okolice Izmiru, miasta w którym mieszkam.

Izmir to trzecie co do wielkości miasto w Turcji. Jedno z najbardziej zeuropeizowanych miast a może nawet najbardziej zeuropeizowane więc żyje mi się tu bardzo dobrze. Region w którym położony jest Izmir to zachodnia Turcja i basen Morza Egejskiego. Upalne lata i ciepłe deszczowe zimy, mnóstwo zieleni, góry i morze. Jak dla mnie raj na ziemi. 

Dziś napiszę na temat mieszkań w Turcji. Zbliża się nasza przeprowadzka, szukamy nowego mieszkania więc akurat temat na czasie. Jak i gdzie mieszkają Turcy? Najczęściej są to niższe lub wyższe apartamentowce, bardzo rzadko domki jednorodzinne. Domek to raczej luksus więc mało kto może sobie na niego pozwolić. Obecnie Turcja ma parcie na budowanie bloków, najlepiej wysokich  by pomieściło się w nich jak najwięcej rodzin i developer mógł jak najwięcej zarobić. Niestety nie mogę pominąć faktu iż buduje się je bardzo często kosztem terenów zielonych, lasów, gajów oliwnych czy nawet parków. W wielu przypadkach jest tak iż budynki są przy samej ulicy, bardzo blisko siebie a na parterze są wydzielone pomieszczenia na sklepy. Na szczęście ostatnio jest moda na budowanie site czyli małych zamkniętych osiedli składających się z kilku apartamentowców między którymi zostawia się miejsce na zieleń, plac zabaw czy basen. Od nastepnego tygodnia zaczniemy poszukiwania mieszkania, wtedy to będę fotografowała różne rodzaje mieszkań by pokazać Wam jak one wyglądają. Tureckie mieszkania zawsze były duże, Trzy pokoje, salon, kuchnia, łazienka, toaleta, dwa balkony. Powierzchnia takiego mieszkania to minimum 100m2. Od niedawna zaczęto budować również mniejsze mieszkania do 100m2 sa to mieszkania typu 2+1 czyli 2 pokoje plus salon. Ceny mieszkań zależą oczywiście od dzielnicy. Wynajmuje się najczęściej puste mieszkanie choć z myślą o studentach coraz częściej można trafić na mieszkanie całkowicie umeblowane, tureckie rodziny wybierają mieszkania puste i przeprowadzają się z całym że tak powiem dobytkiem. 

W jaki sposób wynajmujemy mieszkanie? Każde miasto rządzi się swoimi prawami. W Izmirze najczęściej można kupić lub wynająć mieszkanie od dewelopera, bardzo rzadko właścieciel sam szuka lokatora ogłaszajac się najczęściej w internecie.
Jeśli chcielibyście zobaczyć jaki rodzaj mieszkania można wynająć w mojej dzielnicy możecie kliknąć w link:


To jest chyba najbardziej popularna strona ogłoszeniowa w Turcji.

Opłata za usługę dewelopera to równowartość miesięcznego czynszu, poza tym należy również opłacić depozyt, który w razie zniszczenia mieszkania dostanie właściciel.
To na dzisiaj tyle w przyszłym tygodniu ciąg dalszy.
Miłego weekendu życzę.

4 komentarze:

  1. To ja Kamila sözenli jedziemy na wakacje do Izmiru do rodzinnego domu mojego lubego juppi świetne sa twoje wpisy pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo cenny przekaz z "pierwszej ręki". Chętnie poczytam, czyli czekam na ciąg dalszy.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wpis, czekam na ciąg dalszy... :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...