piątek, 29 kwietnia 2016

Pilaw z kaszy bulgur z karczochem, groszkiem i marchewką / Enginarlı bulgur pilavı

Pilav z kaszy bulgur z karczochem, groszkiem i marchewką / Enginarlı burgur pilavı
Pilaw z kaszy bulgur z karczochem, groszkiem i marchewką / Enginarlı bulgur pilavı

Dzisiajsze danie to wiosenny pilaw, bardzo lubiany w regionie egejskim. Najczęściej przygotowuje się go z ryżem ale ja przygotowałam zdrowszą wersję z kaszą bulgur. Teraz mamy sezon na karczochy więc staram się jak najczęście je dodawać do potraw. Są bardzo zdrowe, szczególnie na wątrobę.
Pilaw może być samodzielnym daniem jak również dodatkiem do grilowanego mięsa. Ja podałam go z miseczką jogurtu.



Jeśli nie znajdziecie karczochów możecie zastąpić je ziemniakami, bakłażanem lub cukinią, pilaw będzie równie smaczny pożywny i zdrowy.


Pilav z kaszy bulgur z karczochem, groszkiem i marchewką / Enginarlı bulgur pilavı
  • szklanka kaszy bulgur
  • 3 karczochy (serca) / jeśli nie mamy karczocha możemy dodać ziemniaki, cukinię lub bakłażan
  • marchew
  • cebula
  • pół szklanki groszku
  • koperek
  • sól
  • pieprz
Kaszę bulgur dokładnie myjemy. Do płaskiego ale szerokiego garnka wlewamy 2 łyżki oliwy lub oleju, dodajemy drobno posiekaną cebulę i marchew pokrojoną w kostkę, smażymy około 10 minut. Dodajemy pokrojone w kostkę karczochy i smażymy kilka minut często mieszając. Dodajemy bulgur, przyprawiamy solą i pieprzem, wlewamy szklankę wrzątku i wrzucamy groszek, mieszamy. Groszek z puszki do tej potrawy się nie nadaje. Czekamy aż woda zacznie wrzeć. Przykrywamy pokrywką i zmniejszamy ogień do minimum. Gotujemy w ten spsób około 15 minut. Zdejmujemy z ognia i oczekamy jeszcze 5 minut, następnie podnosimy pokrywkę mieszamy i możemy podawać.


Pilav z kaszy bulgur z karczochem, groszkiem i marchewką / Enginarlı burgur pilavı
Pilaw z kaszy bulgur z karczochem, groszkiem i marchewką / Enginarlı bulgur pilavı

1 komentarz:

  1. Bardzo fajne, smakowite danie :) Ja karczochów jeszcze nigdy nie próbowałam, mam nadzieję że kiedyś nadarzy mi się taka okazja :)
    Wspaniały pomysł na lekki obiadek, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...