sobota, 23 kwietnia 2016

7. Festiwal zieleniny w Alacati / Turcja


Dzisiaj zapraszam Was na relację fotograficzną i filmową z 7. Festiwalu zieleniny w Alacati. Alacati to mała miejscowość niedaleko Cesme. Cesme z pewnością znają osoby, które spędziły wakacje w Turcji w regionie Morza Egejskiego. Oba miasteczka położone są niedaleko Izmiru, miasta w którym mieszkam.
Alacati ma swój własny klimat. Jeśli planujecie wakacje w Turcji polecam właśnie ten region, morze, góry, upały i przepiekne budownictwo, odrestaurowane stare domy i nowe stylizowane właśnie na te wiekowe stare budowle.
Festiwal zieleniny jest organizowany od siedmiu lat i znany jest chyba w całej Turcji. Na czas festiwalu organizowane są wycieczki do Alacati, przyjeżdżają turyści ze Stambułu, Antalyi, Bursy i wielu innych tureckich miast. Oczywiście miejscowi również nie chcą przegapić tego wydarzenia. Ja niestety wcześniej nie miałam możliwości w nim uczestniczyć. W zeszłym roku trafiłam jedynie na końcówkę festiwalu. W tym roku nie darowałabym sobie gdybym się na niego nie wybrała. To była moja pierwsza wyprawa do Alacati ale z pewnością nie ostatnia. Zakochałam się w tym miasteczku. Pojadę tam znowu we wrześniu lub październiku kiedy już nie będzie tłumów turystów a ja będę mogła spokojnie obejrzeć przepiekne wąskie uliczki.

Podczas festiwalu na głównych ulicach starego miasta wystawiane są stragany na których miejscowe gospodynie sprzedaja swoje wyroby. Oczywiście temat przewodni to różnego rodzaju zielenina. Prócz tego dodatkowo organizowane są wykłady o walorach smakowych i zaletach przeróżnych ziół. Nie brakuje także pokazów podczas, których tureccy miestrzowie gotują ciekawe potrawy z zielniną. Ja uczestniczyłam w pokazie przygotowania radikalı bulgur koftesi (kotleciki z kaszy bulgur z liśćmi mniszka pospolitego. Potrawa była bardzo smaczna, już niedługo przedstawię ją na blogu.

Zapraszam na relację zdjęciową a jeśli dotrzecie do końca postu czekaja tam na Was dwa filmiki z festiwalu. Miłego oglądania.


















































                                         

3 komentarze:

  1. Miałam przyjemność dwa razy odwiedzić to miasteczko i powiem, że jest niesamowicie piękne i klimatyczne! Jest na mojej liście najpiękniejszych miejsc, które chwyciły mnie za serce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę... Pozostaje mi czekać na przepis :D

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...