wtorek, 12 lutego 2013

Moja pizza w tureckim stylu

Pizzę robię od lat ale ostatnio na prośbę mojej córki zrobiłam ja na sposób turecki.
Typowa turecka kiełbasa sucuk, a brzegi posypane sezamem by przypominały simity.
Efekt końcowy zaskoczył mnie bardzo. Pyszna aromatyczna pizza aż po same brzegi.




Pizza w tureckim stylu

Do przygotowania pizzy użyłam ciasta chlebowego z tego przepisu. Z podanej porcji wychodzą 2 średnie pizze.

składniki
sucuk (turecka kiełbasa)
ser żółty
3 średniej wielkości pomidory
sezam
natka pietruszki
sos pomidorowy (koncentrat pomidorowy wymieszany z koncentratem paprykowym)
oregano
czarne oliwki




Ciasto rozciagamy rękoma i układamy w formie wysmarowanej oliwą, dopasowujemy do formy.  Smarujemy sosem pomidorowym na to układamy starty ser żółty, sucuk, oliwki i pomidory. Brzegi ciasta posypujemy sezamem. Dla lepszego smaku w brzegi pizzy możemy zawinąć odrobinę sera żółtego. Pizzę pieczymy 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 230 stopni. Lekko studzimy i posypujemy natką pietruszki.



Córka była zachwycona i jadłą ze smakiem prosząc o dokładkę. Pizzę najlepiej podać z ajranem tureckim napojem jogurtowym.






4 komentarze:

  1. Kusi ten sezam na brzegach! :) turecką pizzą wszyscy nazywają lahmacun, ale normalnie turcy robią też takie właśnie zwykłe pizze tylko ze swoimi dodatkami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Suuuuuuper!!!!!!!!! Cos nowego oryginanlnego z sucuk oliwkani i sesamem!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, jestem zachwycona tym blogiem, bardzo lubię kuchnię turecką, znam sporo potraw i sama też gotuję potrawy tureckie. Ale szukam dobrego, sprawdzonego przepisu na lahmacun, może Pani coś polecić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na blogu mam sprawdzony przepis
      http://turcjaodkuchni.blogspot.com.tr/2013/04/lahmacun-nazywany-rowniez-turecka-pizza.html
      Pozdrawiam

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...