środa, 12 października 2011

Ezogelin çorbası czyli zupa na ostro

Dzisiaj podam Wam przepis na pyszna zupe turecka. Jedna z moich ulubionych. Ezogelin çorbasi to rowniez zupa na bazie soczewicy ale oprocz niej dodajemy ryz. Bardzo wazne sa tu rowniez przyprawy gdyz powinna to byc zupa ostra. A oto przepis:

Ezogelin çorbasi

skladniki
szklanka czerwonej soczewicy
garsc ryzu
marchew
cebula
lyzka koncentratu pomidorowego
sol
lyzeczka ostrej papryki
lyzeczka suszonej miety
lyzka masla

sposob przyrządzania
Cebule pokroic w bardzo drobna kostke. Marchew zetrzec na tarce. Warzywa smazyc na lyzce oleju w glebokim garnku. Gdy zeszkla sie nalezy dodac koncentrat pomidorowy i smazyc jeszcze 5 minut. Wlac wode 6 szklanek dodac umyta soczewice i ryz gotowac az skladniki zmiekna. Na koniec zupe solimy i przyprawiamy ostra papryka i mieta. Odstawiamy z ognia do przestygniecia (10 minut)


5 komentarzy:

  1. Witam! byłam w sierpniu w Turcji i miałam okazję jeść biały ser, który smażyło się na patelni. Orientujesz się co to za rodzaj sera? był tłusty, ale baaardzo smaczny. M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten ser to hellim. Jest pyszny też go bardzo lubię. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ugotowałam i bardzo nam smakowała. Jutro na moim blogu się pojawi, bo warto ją spopularyzować, tym bardziej, że szybko i łatwo się ją robi.
    Dziękuję za przepis, nie znałam wcześniej tej zupy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ulubiona, zaraz po mercimek corbasi :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...