wtorek, 19 marca 2013

Maślane bułeczki



Wstałam w sobotę około 8 i przypomniałam sobie, że nie mamy pieczywa. Od dłuższego czasu nie kupuję pieczywa w sklepie więc wiadomym było, że musze coś upiec. Na pieczenie chleba było za późno ale bułeczki, dlaczego nie. Szybko zagniotłam moje sprawdzone ciasto chlebowe, jedyną zmianę jaką wprowadziłam to łyżka masła dodana do ciasta. 
Ciasto wyrosło i upiekło się niesamowicie szybko jakby wiedziało, że wygłodniała rodzinka już czeka na ciepłe bułeczki. 







Maślane bułeczki
8sztuk

składniki
400g mąki pszennej
250ml wody
łyżeczka suchych drożdży
łyżeczka soli
duża łyżka masła

Mąkę mieszamy z drożdżami i solą, wlewamy wodę i dodajemy masło. Wszystko dokładnie zagniatamy. Ciasto będzie dość miękkie i nie będzię sie kleiło do ręki. Wyrabiamy około 10 minut. Zostawiamy do wyrośnięcia. Ja postawiłam na gorącym kaloryferze żeby szybko urosło. 
Wyrosnięte cisto dzielimy na 8 równych części i formujemy bułeczki. Układamy na wysmarowanej masłem blasze i zostawiamy do wyrośnięcia. Możemy je naciąć i posypać mąką. W tym czasie nagrzewamy piekarnik do maksimum. Wyrosnięte bułeczki wstawiamy do piekarnika i zmniejszamy grzanie do 220 stopni. Pieczemy około 15 minut. Wyjmujemy z piekarnika i studzimy na kratce.




Tereyağlı küçük ekmekler
8 tane

malzemeler
400g buğday unu
250ml su
1tatlı kaşığı kuru maya
1tatlı kaşığı tuz
tepeleme çorba kaşığı tereyağ

Kuru malzemeler karıştırıyoruz, su ve tereyağ ekleyip hamuru iyice yoğuruyoruz. Aşağı yukarı 10 dakika. Yumuşak ve ele yapışmayan hamur olacak. Mayalamaya bırakıyoruz. 2 katı olunca hamuru 8 eşit parçaya bölüyoruz, yağlanmış tepsiye dizip kesikleri yapabilir üstüne un serpebiliriz. Yine mayalamaya bırakıyoruz. O sırada fırını maksimum dereceye ısıtıyoruz. Ekmekçikleri fırına sürüp ısıyı 220 dereceye indiriyoruz. 15 dakika pişirip fırından çıkarıp nihale üstünde soğutuyoruz.




1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...