środa, 13 marca 2013

Leniwe gołąbki - najlepsze !!!

Leniwe gołąbki to potrawa, którą znam z Polski. Moja mama często ja robi. Kiedy zobaczyłam w sklepie kapustę pekińską moje myśli powędrowały do rodzinnego domu. Kupiłam, zrobiłam ale ... oczywiście przyprawiłam po mojemu. Zioła, ostra popryka i sos pomidorowo-paprykowy przyprawiony mięta i oregano. Oto co mi wyszło:





Leniwe gołąbki

składniki
500g mięsa mielonego
mała główka kapusty pekińskiej lub pół dużej
duża cebula
3 duże ząbki czosnku
łyżeczka mięty suszonej
łyżeczka oregano
łyżeczka kuminu
łyżeczka yeni bahar (mielone ziele angielskie)
pół łyżeczki pul biber (jeśli ktoś lubi na ostro może dodać całą)
jajko
2 łyżki kaszy manny
mąka
olej
sól
pieprz

sos:
łyżka koncentratu pomidorowego 
łyżeczka koncentratu paprykowego
łyżeczka mięty suszonej
łyżeczka oregano


Mięso wkładamy do dużej miski, dodajemy drobno posiekaną cebulę i czosnek. Liście kapusty pekińskiej układamy jeden na drugim przekrajamy na cztery długie paski i kroimy na drobne części. Ważne jest by kapusta była drobno pokrojona żeby nie bylo jej widać a jednocześnie kawałki mają być wystarczająco duże by była wyczuwalna podczas jedzenia. Posiekaną kapuste dodajemy do mięsa przyprawiamy, wbijamy jajko, dodajemy kaszę mannę i dokładnie mieszamy ręką około 5 minut. Smaki musza sie dobrze połączyć. Odstawiamy do lodówki na godzinę.




Po wyjęciu z lodówki formujemy kotlety, obtaczamy w mące i smażymy na rozgrzanym oleju z dwóch stron około 3 minuty z każdej. Po usmażeniu pierwszej patelni kotletów odlewamy 2 łyzki oleju do małego garnka w któym będziemy robić sos. Smażymy pozostałe kotlety a już usmażone układamy w garnku w którym będą się dusić z sosem.

Aby przygotować sos do małego garnka w którym jest olej odlany z patelni dodajemy koncentrat paprykowy i pomidorowy. Przesmażamy je aż zaczną pachnieć dodajemy miętę i oregano przesmażamy kilka sekund i dolewamy 2 szklanki wrzątku solimy. Gotujemy chwilę i wlewamy sos do kotletów. Dusimy wszystko razem około 30 minut.



5 komentarzy:

  1. Och zjadłabym takiego gołąbka:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wiesz, moja Babcia takie robiła,kiedy nie chciała się męczyć z zawijaniem!
    są rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  3. czyli pulpety z kawałkami kapusty, świetna sprawa, dzisiaj je zrobiłam, zapomniałam zerknąć do twojego przepisu tuż przed gotowaniem i dodałam ryż do mięsa, czy Twoja mama też tak robiła czy ten przepis to zdecydowanie bez ryżu?? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobre wyszly. A sos rewelacyjny, mozna przepis na niego wykorzystac do innych potraw. Pzdr kasia

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...