niedziela, 21 czerwca 2015

Moje propozycje na ramazanowe menu: dzień 5

Płaski chleb z zahterem i dodatkami

Sama już nie wiem co mam jeszcze opisać w temacie postu w miesiacu Ramazan więc przejdę do prezentacji dokumentalnej :) czyli zdjęć. Niestety żeby coś udokumentować trzeba w tym uczestniczyć. Biorąc pod uwagę to że Ramazan się dopiero zaczął udokumentowanie mam jeszcze przed sobą, dlatego proszę o cierpliwość. Przyszły tydzień będę miała dość zabiegany, wybieram się do Ankary. Może tam uda mi się sfotografować coś ciekawego.




Moje menu na kolejny dzień:


Iftar: Tarhana
           Miseczka jogurtu
           Kompot z moreli




Kompot z morelami

Przed i po poście należy przyjmować dużo płynów. Dlatego też w Ramaznie pije się dużo tradycyjnych kompotóe i szerberów. Z czasem na blogu pojawią się przepisy na kolejne przepyszne napoje a dziś proponuję kompot z morelami.

Kompot z morelami

  • 0,5kg moreli
  • 2 litry wody
  • pół szklanki cukry (można dodać mniej lub więcej w zależności od upodobań)
  • sok z połowy cytryny
  • 2 laski cynamonu
Wodę z cukrem, cynamonem i sokiem z cyrtyny gotujemy. Gdy zacznie wrzeć dodajemy wypestkowane i pokrojone w półkiężyce morle. Gotujemy 15 minut. Przed podaniem należy schłodzić. 


Kompot z morelami


Kompot z morelami




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...